Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 18 februari 2009

Av Carolina - 18 februari 2009 23:00

* Handlat.


* Promenad med Shiva.


* Tog hand om ren tvätt.


* Tvättade mina mammabyxor och ett par knästrumpor.

Av Carolina - 18 februari 2009 16:09

Grattis Back22 årsdagen!!

Av Carolina - 18 februari 2009 15:20

Grattis Jill´s katt och min avlidna Smilla´s kullsysterFrida-dagen!!

Av Carolina - 18 februari 2009 00:42

Vecka 30 (29+3)


Precis kommit in från en nattpromenad med Shiva. Riktigt kallt efter en stund trots bra tempo och bra med kläder. Men det var riktigt skönt att röra på sig och gå i rask takt efter denna heldag i sittande ställning. Premiäranvände flexikopplet som jag tänkte skulle underlätta promenaderna för mig och det var en positiv överraskning. Flexikopplet passade både mig och Shiva jättebra. Hon vill gärna nosa på det mesta och kan helt plötsligt springa in i skogen eller ner i ett dike utan förvarning och då är det mycket svårt för mig att orka med och det är ju inte så bra med såna plötsliga ryck med min foglossning. Så för att underlätta vid hennes ryck, då hon är stark och rätt dragig, så borde ju ett flexikoppel funka. Inga plötsliga ryck utan när linan var slut så var jag beredd. Hon lyssnade bra på mig trots den stora frihet hon plötsligt hade fått. Hon såg riktigt glad ut och skuttade omkring. Sa jag nej eller drog lite i kopplet så lyssnade hon och gjorde något annat istället.


Så underbart att både hon och jag kan gå i våran egen takt numera och jag slipper dessa ryck som gör ont i kroppen på mig. Nu slipper jag tjata och gnata på henne att hon ska sluta hålla på att dra och slita i mig. Såå skönt!! =D Flexikoppel till Shiva var ett jättebra köp och en befrielse. Nu är det inte lika jobbigt att gå ut och gå med henne och nu kanske man kan börja se fram emot promenaderna istället för att skjuta upp det hela tiden... =D

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards