Mamma till Neo - 090516

Direktlänk till inlägg 16 februari 2009

Varför tvivlar man?

Av Carolina - 16 februari 2009 21:23

Vecka 30 (29+1)


Varför tvivlar man trots att allt är planerat och man vill?


Jag vill ha vårat barn. Jag skulle aldrig drömma om att ta bort bebisen eller inte vilja att den finns. Bebisen är inte ett misstag, en olycka. Den är planerad. Ändå tvivlar jag så mycket. Är jag redo? Är detta rätt? Vill jag leva mitt liv med en bebis redan nu? Var det inte lite för tidigt ändå?


Tankarna maler inuti mitt huvud. Ändå kan jag inte vara säkrare. Jag längtar så mycket tills jag får hålla våran bebis i famnen. Se vem det är som har legat i min mage, se vem det är som vi har skapat. Jag vet att jag kommer älska den där lilla grodan från första stund jag hör den, ser den, håller i den, pussar på den. Ändå maler dessa tankar i mitt huvud.


Varför tvivlar jag så otroligt mycket om jag ändå är säker?


Jag kunde ha haft ett barn redan nu. Han eller hon skulle ha fyllt sex år i april. Det har plågat mig i så många år att jag gjorde som jag gjorde. Det har gjort att denna graviditet inte har varit den lättaste rent psykiskt. Jag har haft panikattacker och hemska tankar. Allt för att straffa mig själv för något jag gjorde i ung ålder.


Varför tvivlar jag när jag aldrig i mitt liv skulle vilja gå igenom samma sak igen? Jag älskar denna lilla varelse mer än något annat redan och har gjort det sen första stund. Jag ångrar den inte överhuvudtaget, varför tvivlar jag på att jag vill ha den eller klarar av den?


Hur får jag dessa tankar att sluta störa mig? Varje dag i sex år har jag straffat mig själv för att mitt första barn inte är hos mig. Ska jag inte få älska och ta hand om mitt andra barn då bara för att jag inte lät det första födas? Hur mycket och hur länge till ska jag behöva straffa mig själv?


Jag älskar bägge mina barn väldigt mycket men på olika sätt. Jag sörjer den första medans jag försöker glädjas åt den andra. Att det ska vara så jobbigt att vara mamma, redan innan barnen finns i ens liv på riktigt...


Mitt hjärta brister tusen gånger om...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carolina - 5 december 2010 10:47

Jag har bytt till blogger nu. Jag tycker att bloggplatsen ser så trist ut. Känns inte som en riktig blogg eller nåt. Nu när jag har mixtrat lite med min nya blogg känns det bättre. Sen kan jag skriva lite oftare då jag har skaffat en app till min htc...

Av Carolina - 1 december 2010 20:21

Första punkten i min 30 dagars-lista ska uppfyllas.   Ska skriva om mig då med andra ord... Jaha, vart ska man börja?   Född i Västervik - mamma, pappa och två storasystrar, som är 6 och 8 år äldre än mig. Hade väl ett gäng husdjur med. Är et...

Av Carolina - 30 november 2010 19:46

Varje dag i 30 dagar ska jag skriva om dessa sakerna. En kategori för varje dag. Jag börjar från och med imorrn den 1/12. Det kan bli intressant! = )   Dag 01 – Om migDag 02 – Min första kärlekDag 03 – Mina föräldrarDag 04 &ndas...

Av Carolina - 27 november 2010 21:02

Igår fick Neo en ny jacka - han var i stort behov av en. Idag när vi skulle åka och handla gick han omkring här hemma i kängor och sin nya jacka. Han såg inte alls ut att vara 1½ bara, han såg snarare ut att vara 5 eller något. Han såg genast mycket ...

Av Carolina - 25 november 2010 21:00

Dags för drop in-besök på arbetsförmedlingen. Usch, tycker inte alls om de där besöken men tyvärr ett måste. Sitta i kö och inte alls veta hur lång tid det kommer ta förrän man får komma in. Men som tur var fick jag väl bara vänta i ca 30-40 min på m...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards