Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 14 februari 2009

Av Carolina - 14 februari 2009 23:00

Jag och Ola var hos Katarina och Ted vid kvart över elva ungefär. Dem åkte iväg runt tolv-halv ett då tjejerna hade lagts för sin middagslur. Ola spelade xbox och jag satt vid datorn tills tjejerna vaknade igen - Linnea sov till tio i två och Ebba fem i halv tre. Efter det blev det mellis - en halv banan och yoghurt. Efter mellis kom deras farmor och hennes man hit. Då var det dags att gå ut och åka lite pulka. Ola började det hela med att välta ner Linnea i snön med ansiktet neråt. Linnea sa inget och fixades till. Jag tror att dem tyckte om utevistelsen.


Efter en kvart eller något gick dem in för att göra och äta plättar och jag och Ola åkte iväg för att handla lite. Trevligt att komma ifrån lite och bara vara jag och Ola en stund då vi hade hela kvällen framför oss med dem små. Det blev lite blandat med grejer, både nödvändigheter till hemma och tacos och onyttigheter till kvällen. Dock blev inte kvällen riktigt som vi tänkt oss.


Först bytte jag till pyjamas på Linnea, Ola gav henne medicin medan jag bytte till pyjamas på Ebba och sen gav jag Ebba medicin. Ola gick och gjorde välling till tjejerna medan jag satte mig med Ebba på deras röda matta. Tränade lite grann så att hon ska få upp balansen igen och sitta själv. Hon satt jättebra mellan mina ben under hela tiden. Sen vinglade hon till mot ena benet och då var det inte roligt längre. Tror att hon var lite extra känslig i det högra benet just då. Hon ville gärna ha det uppdraget och man fick knappt ta i det. Dock sträckte hon ut det rätt mycket lite senare så det var nog ingen större fara. Linnea åt upp sin välling med hjälp av Ola och sen la jag ner henne i sängen. Linnea somnade nästan direkt. Ebba ville inte dricka sin välling så Ola fick testa att mata henne - gick inte så bra iaf. Jag tog Ebba för att gå in i sängen med henne men på vägen kräktes hon två gånger rakt ut. Så det blev till att tvätta av och byta kläder. Hon fick sitta uppe en stund med oss och hon var rätt mysig och softade.


Sen gick vi in och la henne igen. Hon somnade nog rätt omgående. Vi satt uppe, tittade på film, åt godis, drack läsk, åt tacos och myste. Vid tio eller något halvslumrade jag på Ola och det var mysigt. Låg så till halv tolv ungefär. Var vaken en liten stund och sen hörde vi att Linnea grät. Jag gick in och fixade lite och Linnea somnade om. Precis lagom när jag var därinne kräktes Ebba igen. Så det blev upp med henne ur sängen och hon kräktes lite till. Det blev badrummet direkt för henne. Ola tog hand om sängkläderna och jag tvättade av Ebba. Så nu blev det ny blöja och nya kläder då det var kräks där. Tror att Ebba hade fått i sig lite för mycket mat på för kort tid. Hon är lite mera kräkig än Linnea - hon klöks lättare och så. När hon var fixad och sängen bäddad försökte vi igen. Vi la ner henne i sängen och sa godnatt. Vi lyckades göra allt detta utan att Linnea vaknade till för mycket och det är en bedrift.


När vi var färdiga med Ebba var klockan ett. Då var jag helt slut efter alla vändor med kräks. Sen började jag bli nervös och lite orolig över att Ola skulle åka hem och sova och jag fick vara själv med tjejerna. Vi plockade undan lite och sa hej då. Då var klockan runt halv två ungefär. Jag gick och la mig och läste ett tag - var tvungen att ha något annat att fokusera på än att ligga och vänta på att någon skulle vakna och kräkas. Somnade vid tjugo över och sov en timme. Vaknade till av en dröm - jag hade vaknat av att Ebba kräktes i drömmen. Men ingen av tjejerna var vakna egentligen. Somnade om och sov till halv sex. Då var jag klarvaken. Gick upp och kissade, lyssnade efter ljud från tjejerna men dem sov. Gick och la mig igen och slumrade en timme ungefär. Då vaknade jag av att Linnea var vaken...


Så, dags att stiga upp...


Detta var min alla hjärtans dag! Det blev inte som det var tänkt men när blir det det med småbarn i närheten? Men Ola och jag fick iaf vara tillsammans och umgås. Sen fick vi ett par timmar på kvällen med film och mys mellan kräkningarna. =D Inte så lyckad men inte helt misslyckad heller.

Av Carolina - 14 februari 2009 10:40

Vecka 29 (28+6)


Jaha... Vaknade vid sex imorse och var genomtäppt i ena näsborren, ont i halsen när jag svalde, snustorr i munnen då jag varit tvungen att andas genom munnen och en liten bebis som hälsade godmorgon genom en spark eller två på revbenen. Jag drog täcket över huvuvdet och ville bara somna om. Inte så lätt... Men tillslut somnade jag om, efter ett bra tag. Men många gånger om funderade jag starkt på att skita i allt och gå upp, men orkade inte det riktigt.

Så när Olas telefon ringde vid kvart över nio kände jag mig mer död än levande... Men tur var det att det ringde då väckarklockan var inställd på fel tid. Dags att gå upp helt enkelt! Men både Ola och jag drog oss till kvart i tio... Mycket skönt!


Har fortfarande ont i halsen, inte så att det känns som knivar men ändå irriterande. Hoppas på att det är falskt alarm. Men men, fick iaf vara frisk från såna sjukdomar och skit i en månad. =D Bara denna blir en lätt förkylning ifall den sätter rot... Orkar inte med en omgång hosta igen. Då slänger jag in handduken... Inte nu när praktikten ligger framför mig.


Nu blir det att fundera ut och packa ner det sista man kan tänkas behöva. Vid elva-halv tolv ska vi vara borta hos Katarina och Ted. Barnvakt som gäller. =) Ska ju vara det ett tag. Men det går nog bra. =)


Dagen började bra trots allt... Trodde aldrig att det skulle hända. =)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards