Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 13 februari 2009

Av Carolina - 13 februari 2009 20:31

Vecka 29 (28+5)


Idag bar det av till Jönköping. Ola skulle köpa lite grejer till källaren och jag skulle kolla på kläder, då jag börjat växa ur de kläder jag har.

Medan Ola och Ted handlade inne på Jula gick jag, Katarina och tjejerna in på Babyproffsen. Lite roligare affär för oss! Kollade på lite allt möjligt därinne. Hämtade även ut våran Babybox. =)


Alla blev färdiga ungefär samtidigt. Då åkte dem andra hem och Ola och jag åkte vidare mot A6. Vi gick till HM först. Ola är jättebra att ha med sig - man kommer hem med snygga kläder då. Hittade ett par snygga, svarta mammabyxor - inte vanliga jeans då jag tycker det är lite för trist och två mammatröjor - en svart och en blå. Mycket nöjd! Har på mig byxorna nu och jag känner mig så snygg. =) Syrran sa att jag såg smalare ut i dem - det håller jag med om själv. Mina ben ser slanka och smala ut även fast jag annars brukar tycka att mina lår är hur feta som helst (i vanliga fall också). Men jag har inte växt annars än på magen så jag ser ut som vanligt i övrigt. Nu slipper jag gå i mjukisbyxor vid varje tillfälle - vardags, fest eller kalas. Känns inte så upphetsande längre. =D


Efter det gick jag in på Åhléns och köpte två par knästrumpor till. Gillade dem skarpt! Blev samma färg då de passar till de flesta kläder jag har.


Så skönt att ha kläder som känns sköna och som jag kan växa i utan att behöva vara orolig. Hittills har det känts bra med byxor under magen men nu behöver jag mer och mer stöd för magen då det börjar bli tungt, så det är riktigt skönt med den där extra tygbiten dragen över hela magen. Även fast det känns konstigt med tygbiten uppe på ryggen, känns som att man har den i armhålorna. Men får väl vänja mig. Är ju så bortskämd med mjukisbyxor numera. =) Byxorna är lite stuprörsaktiga. Inte helt slimmade längs med benen men inte vida heller. Skitläckert!! =D


Nu börjar jag känna mig snygg. Inte bara ett stort pösigt monster. Nu har jag hittat kläder som ser snygga ut och som inte bara hänger.

Längtar tills jag kan kolla efter "normala" storlekar igen... Trots att jag börjar mer och mer tycka om att vara gravid med mage och allt...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards