Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 11 februari 2009

Av Carolina - 11 februari 2009 22:53

Vecka 29 (28+3)


Följde med Katarina och Ebba in till stan vid tolv. Vi gick på Kappahl och Lindex först. Katarina hittade lite blandat från bägge affärerna - hon hade presentkort på Kappahl från sin födelsedag. På Lindex hittade jag tre par trosor som jag köpte - känns som att de skönaste och bästa trosorna går åt jättefort så på senaste tiden har jag inhandlat massor av nya trosor. Borde även gå igenom min troslåda tror jag... *hmm*


Efter Lindex var det dags att hämta Linnea på dagis. Katarina åkte iväg själv och hämtade henne medan jag tog med mig Ebba till AF. Hon var lugn och snäll under hela tiden. =D Fast hon såg lite skräckslagen ut först när hon såg Anki - min handledare som jag pratade med. =) Sen hittade hon sin mössa som hon satt och pillade lite med. Hon var även snäll under tiden vi fick vänta innan vi kom in trots att hon fick sitta still och med varma kläder, hade dock öppnat upp och tagit av henne mössan. Det bestämdes att jag ska ringa till fem olika ställen och fråga om praktikplats - ska ha gjort det på två veckor. Får se hur det går - måste ju säga att jag inte kan lyfta tungt och inte gå för mycket fast ändå inte bara framhäva sånt som jag inte kan. För jag är ju intresserad egentligen bara att jag klarar inte allt just nu. Praktiken håller på i fyra veckor och sen får jag se hur allt är då. Två veckor att hitta praktik, förhoppningsvis få en praktik, fyra veckor på praktik - hur långt har jag gått då?? Ungefär i vecka 35 är jag i då - hmm, 5 veckor kvar tills det är dags. Oj oj, hur ska det här gå?!


När alla var på plats och vi satt ner Ebba i tvillingvagnen hos Linnea gick vi till ett café och fikade. Tjejerna behövde mellanmål. Så vi fikade till det och hade det jättetrevligt. Ebba nöjt massor av att komma ut och se saker och ting. Har ju inte hänt så ofta på senare tid med gipset och så. Men det lär säkert bli mer av sånt framöver - om så bara för en kort sväng utanför hemmet.


Efter fikandet gick vi till Åhléns. Jag hittade en mössa som matchar mina vantar och min halsduk plus två stycken knästrumpor, randiga grå/svart och vit/svart. Skönt att ha nu när jag mest går omkring i mjukisbyxor och det är kallt ute. Jeans är inte alls skönt och ännu känner jag inte för att skaffa mammabyxor då jag inte har hittat några jag tycker om eller till ett bra pris. Sen har jag alltid trivts bäst i mjukisbyxor - året om. =)


Nu ikväll hade vi Katarina, Ted och tjejerna här. Vi bjöd på mat - det blev ugnsbakad korv med potatismos. Mycket gott! Sen hjälpte väl Ted till med något i källaren som Ola inte klarade av på egen hand.


Har inte haft världens bästa dagar - igår och idag, fysiskt. Har haft världens halsbränna hela tiden (den har varit rätt lugn de senaste veckorna annars) så min mage har känts helt fucked up. Har varit trött och grinig - mer än vanligt, just för att hela jag blir knäpp när magen strular plus att halsbrännan irriterar mig. Inte kul alls. Har väl inte sovit tillräckligt på senare tid heller - lagt mig sent och gått upp tidigt. Sover bra om nätterna än så länge så när jag väl sover är det ingen fara - men sovtiderna är väl inte de bästa. Så efter att Katarina och Ted åkt hem blev det soft i soffan, dock var jag rastlös så var tvungen att hitta på något ändå. Hoppas verkligen att min kropp inte är helt trasig imorrn - glömde mitt bälte hemma förut så jag gick på stan utan bältet. Jaja, annars blir det helt enkelt en så lugn dag som möjligt imorrn - sen skiter jag i vad någon annan säger.

Av Carolina - 11 februari 2009 10:21

Planerat idag:


* AF någon gång mellan 13 och 16. Drop in.


* Shoppa med Katarina.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Skapa flashcards