Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 10 februari 2009

Av Carolina - 10 februari 2009 23:45

Det blev visst lite mera gjort efter det senaste Dagens sysslor-inlägget:


* Fixade grönsaker till marsvinen - persilja, sallad och broccoli. Tog bort gammalt hö i alla burarna och fyllde på med nytt. Gav dem ny pellets och vatten. Sopade upp allt hö på golvet. Vägde ungarna.


* Slängde in den rena tvätten i torktumlaren och satte igång en ny.


* Tog hand om disken.

Av Carolina - 10 februari 2009 23:30

Jalapeno: 124 gram.

Wasabi: 123 gram.

PiriPiri: 121 gram.

Av Carolina - 10 februari 2009 22:30

* Barnvakt åt Ebba i 45 min.


* Shoppat på Biltema och A6.


* Slängt in en tvätt i maskin.


* Kollat på det färdigmålade taket och den (nästan) färdigmålade väggen nere i källaren. Vitt i taket och pumpa i den blivande tvättstugan. =) Snyggt blir det nog!

Av Carolina - 10 februari 2009 19:31

Vecka 29 (28+2)


Först var jag och Ola barnvakt åt Ebba medan Katarina var och hämtade Linnea på dagis. Ola och Ebba lekte massor och hade jättekul. Ebba är så lugn, nöjd och glad när Ola ger henne uppmärksamhet. De kollade i olika reklamblad tillsammans och det var en mycket rolig syssla. När hon kom upp i Olas famn skulle hon bara gosa. Hon trivs verkligen hos sin yngsta farbror. =)


Efter att vi suttit därborta en stund bestämde vi oss för att åka till A6 och Biltema. Vi visste innan vad vi skulle ha så det skulle inte bli så jobbig runda så jag lämnade mitt bälte hemma. Först åkte vi till Biltema - där inhandlades spolarvätska, halogenlampor till hallampan och en ny musmatta. Sen åkte vi till A6 - på Clas Ohlson köpte Ola en massa prylar till hemmet och jag fick mitt efterlängtade usb-minne på 8gb. Ola har ett på 4gb men det är ju inte mitt - nu har jag mitt egna. =) Jag sprang in en snabbis på Guldfynd för att kolla priset på smycken till mitt armband, svårt att förklara men man kan byta ut brickor och sätta dit andra med motiv på istället. Så det blir väl att införskaffa lite nya såna till det senare. Vi sprang på D och A och deras pojkar - D och Ola pratade om killgrejer medan jag och A pratade barn och jobb. =) Hon är personlig assistent, precis som jag vill vara. =) Gick in på Telenor för att säga upp mitt ena mobilabonnemang men det kunde man visst bara göra genom kundtjänst. Så det blir att ringa en sväng dit. Är ju tre månaders uppsägningstid och det går ut den 10 maj så det blir exakt. Jag vill inte ha det längre utan har ett nytt redan som jag kan använda. Nytt, fräscht och lättare nummer. =D


Nu blir det till att softa resten av kvällen - känner mig konstig i kroppen. Vet inte riktigt varför men något skit är det väl. Har väl med att bebisen ligger och tar upp allt utrymme i magen numera. =) Kommer väl åt känsliga ställen men sina armar och ben som är mer i farten än lugna. Bebisen sparkar så fort jag sätter mig ner men väldigt sällan när jag står upp eller går. Utan det blir massor av sparkar när jag väl sätter mig eller lägger mig ner för att vila. Då är det dags för den att vara aktiv. =) Även fast det mer och mer gör ont när den sparkar så är det skönt att känna att den är aktiv och lever...

Av Carolina - 10 februari 2009 02:00

Du lill* som rör dig därinne. Vem är du egentligen?

Idag tänkte jag på dig utanför min kropp. En liten späd kropp. Hur ska jag våga hålla i dig? Tänk om jag tappar dig? Jag såg oss framför mig när vi ska handla. Jag tar upp din lilla varma kropp från vagnen. Håller dig nära. Jag längtar så tills du ligger i min famn. En liten varm och levande bebis!

Mamma älskar dig så otroligt mycket redan och jag skulle göra vad som helst för dig!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards