Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 5 februari 2009

Av Carolina - 5 februari 2009 23:15

* Pysslat massor med bebisarna.


* Spelat the sims 2.


* Läst en del ur "Morgonpasset".


* Gått en promenad med Shiva.


* Plockat undan på vardagsrumsbordet.


* Skulle ha dammsugat om inte dammsugaren hade dött...

Av Carolina - 5 februari 2009 23:00

Bild 1: Wasabi, Jalapeno och PiriPiri.

Bild 2: Jalapeno, Wasabi och PiriPiri.

Bild 3: Jalapeno sitter själv. Wasabi och PiriPiri bredvid varann.

Bild 4: Jalapeno

Bild 5: En liten hög med marsvin. Wasabi på toppen.

Av Carolina - 5 februari 2009 22:09

Grattis Finnjonna och Marcus till eran lille Milo som föddes idag!! En mycket efterlängtad liten pojke!! =D

Av Carolina - 5 februari 2009 17:40

Idag kom de små! Mycket tidigare än vi trodde men vi hade ingen koll på när hon blev parad. Det blev tre stycken gråvita - silver agouti och cinnamon precis som föräldrarna. Men ska kolla upp mera exakt färgen på dem.


En hane som väger 108 gram.

En hona med mycket vitt på sig som väger 104 gram.

En hona, även kallad Mini än så länge, som väger 87 gram.


Mycket bra vikter på dem! Vi trodde att de skulle väga betydligt mindre men det är ju jättebra vikter på dem. De är pigga, piper en del redan och nyfikna på omvärlden. =D


Vår första marsvinskull som har överlevt. Katarina hade två marsvin för flera år sen som fick ungar men alla var dödfödda. Så vi är överlyckliga över dessa små sötnosar! Svårt att hålla sig ifrån marsvinsrummet numera men måste ge mamman lite andrum. =)

Av Carolina - 5 februari 2009 00:49

Igår (måndag) kollade Ola på nätet efter bebiskläder. Han hittade fyra stycken bodys som han beställde. =) Jag satt bredvid och "godkände" dem. Idag (tisdag) kom han hem med en ÖB påse och i den fanns det bland annat ett par vita byxor och tre bodysar. Neutrala färger men ändå rätt häftiga. Bra storlekar också.

Jag litar på att Ola kommer hem med snygga kläder till bebis då han och jag har samma smak när det gäller stilen.

Coola kläder ska det vara - häftiga färger, starka färger och coola mönster. Det är våran stil det! =D Jag är mycket nöjd med de kläder som Ola kom hem med. =D

Tycker att det är så gulligt att han kollar på bebiskläder - det har han gjort flera gånger både i affärer och på nätet. Nu är det ju ännu gulligare att han köper också.


I december sa han till mig att jag skulle vänta till februari-mars med att köpa bebiskläder. Han själv kunde hålla sig tills den 3 februari medan jag knappt ens har kollat på bebiskläder ännu... =D Hihi! Någon som börjar bli pappa på riktigt nu eller?! =D

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards