Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 2 februari 2009

Av Carolina - 2 februari 2009 16:50

Vecka 28 (27+1)


Följde med Katarina och hämtade Linnea på dagis. Precis innan hade vi tagit en tripp till apoteket och efteråt åkte vi till Ica. Linnea fick åka kundvagn och det såg ut som om det var väldigt uppskattat. Tittade på alla människor och grejer i affären. Hon valde ut en leksak till sig och en till Ebba. Det blev ett gult och ett grönt flygplan. Det enda som var passande i leksaksform till deras ålder. Dåligt med leksaker till 1½ åringar på Ica - iaf just den dagen. Linnea flummade, som vanligt, och munnen gick i ett på henne under hela tiden som vi handlade. När vi stod i kassan så upptäckte Linnea att det stod en kille bakom oss i kön - han var väl i 20 års åldern kanske. Hon kollade in honom hela tiden och flinade lite. Han gjorde ingenting - tittade inte på henne och inte en min i ansiktet. Linnea är bra konstig ibland! =)


Jag följde med dem hem och tog det lugnt. Vid halv sex ungefär åkte vi till stationen för att hämta Ted och Ebba. De skulle vara framme på stationen vid sex. Det var härligt att se en glad Ebba utan gips komma hem. Hon var som en helt annan människa. Visst var det lite stånk och stön när det blev lite för jobbigt eller om man krånglade lite för mycket med henne, men det hade man ju räknat med. Men iaf jag trodde att hon skulle gnälla mera och inte vara lika glad som hon faktiskt var. Nu kan man bära henne igen utan att få ont och bli trött efter bara ett par minuter. Hon fick ett välbehövligt bad. Hon var som fisken i vattnet. Hon rörde massor på sig - plaskade, "simmade" med benen och skrattade massor. En mycket vacker syn! =) Får lägga in en bild sen på Ebba i badet när jag har tömt kameran.

En gång under kvällen då Ebba var hos Ted (hon är en riktig pappas flicka) så ville hon inte vara hos honom. Då frågade jag om hon ville komma till mig och det ville hon. Lite kul att hon föredrog mig före både sin mamma och pappa. =) Det värmer lite i ett mosters hjärta.


När det var läggdags så höll jag i Ebba. Hon var gosig, pussig och hade ett busigt leende på läpparna. Ebba var mycket nöjd över att få gå och lägga sig nybadad i en nybäddad säng. Hon ville mer än gärna ha täcke på sig, pussa godnatt och vinka när vi gick.


En glad och sprallig Ebba är vad vi vill ha och tycker om! =D

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards