Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg under januari 2009

Av Carolina - 25 januari 2009 13:31

Mysigt i solen...

Av Carolina - 25 januari 2009 12:10

...alla sparkar och ommöbleringar när allt annat har varit fucked up med min kropp!!

...den växande magen!

...de fyra nya tröjorna som jag hittade!

...mjukisdressen som Ola köpte till mig!

...dagen igår då jag och mina systrar umgicks, kände verkligen en samhörighet!

...gosiga och busiga stunder med Ebba och Linnea!

...de fina ringarna som äntligen kommit!

...de goda och fina semlorna som Katarina gjorde! =D

Av Carolina - 25 januari 2009 11:50

Ännu en ny vecka här - vecka 27 (26+0)! Nu börjar det bli allvar av det hela. Jag börjar få ondare i kroppen, sammandragningar börjar göra sig påminda mer och mer, jag är mer och mer framtung när jag böjer mig fram och huden spänner över magen när jag står upp.


Kroppen: Man kan sova lite oroligt på nätterna när man har kommit en bit in på graviditeten, ofta störs man av att man måste gå upp och kissa. Många upplever också att de drömmer mer nu, ofta om förlossningen eller om barnet. Det är troligen kroppens sätt att förbereda sig mentalt, man kanske inte drömmer mer, men eftersom man vaknar oftare så kan det vara så att man kommer ihåg drömmarna bättre.

Barnet: Musklerna på armar och ben blir starkare och ibland kan barnet få in en riktig fullträff mot revbenen eller mot urinblåsan, vilket kan göra ont minst sagt.
Av Carolina - 24 januari 2009 23:50

Vecka 26 (25+6)


Idag skulle vi på kalas. Åkte en sväng till A6 för att fixa present till syrran. Först åt vi lite då vi inte åt frukost innan vi åkte. Ola skulle kolla på en kedja att ha ringen i då det är lite för liten för hans finger (tyvärr kan man inte knacka ut titanringar) men han hittade ingen och orkade inte springa i varenda affär efter en heller. Jag gick till HM för att kolla efter kläder till mig - speciellt byxor. Men hittade inga snygga byxor direkt - tycker att det är så svårt. Men hittade fyra stycken av mina favorittröjor i rätt storlek - brukar annars inte finnas knappt i någon färg i den storleken som jag ska ha. Så nu fyllde jag på det väldigt sinande förrådet med snygga och passande tröjor. Sen blev det hårnålar till mig och presentkort till syrran. (Hon blev förövrigt nöjd med det.)


När vi kommit till "våran" stad åkte vi till Rusta en sväng för att kolla efter kläder där också. Jag hittade en mysdräkt i grått och rosa i något fleeceaktigt material. Testade den direkt när jag kom hem och jag stormtrivs i den. Jätteskön att ha på sig och passade bra, tröjan kan jag även växa i. =D Vi köpte även två tavelhyllor i svart, varsin dricka och en påse bilar. =) Så nu har jag ytterliggare ett par sköna byxor att ha på mig. Jag ÄLSKAR mjukisbyxor!!


Åkte till syrran för kalaset och fastnade där. Vi blev bjudna på hembakade semlor med vit och rosa grädde i. =D Plus att locken var hjärtformade. Lite annorlunda men roligt. Har varit här nu hela kvällen förutom att vi handlade en snabbis. Vi åt lite här på kvällen och nu är det väl dags att dra sig hemåt.

Ted och Ola börjar bli trötta... Tråkmånsar!!


Så godnatt på er då! =D

Av Carolina - 23 januari 2009 22:43

Lilja står och sminkar sig framför spegeln. Hon lägger en sista hand på ögonen. Hon har utmanande kläder på sig, som hon alltid har. Hon är laddad och redo för en utekväll. Denna fredagen har hon sett fram emot.
Hon vill känna sig fri och dansa hela natten lång. Hon har redan glömt bort förra gången hon var ute, då hon vaknade upp bredvid ännu en okänd man. Hon glömmer fort, på gott och ont.


Hon har ringt taxin så den borde snart hämta upp henne. Hon kollar sig i spegeln en sista gång för att se att allt sitter där det ska. Hon är nöjd med sitt utseende. Hon tar med sig sin handväska och kappa och går ut.
Det är tillräckligt varmt ute för att hon ska kunna stå och vänta på taxin en stund.


En stund senare var hon framme vid sitt stamställe. Dörrvakten hejade på henne och hon hejade tillbaka. Han såg bra ut men hon hade som regel att inte stöta på personalen. Det kunde lätt bli fel då och hon ville komma
hit fler gånger. Det var rätt mycket folk ute ikväll.


Hon gick direkt till baren och beställde en drink. Nu ska här dansas och ha kul...


När det började närma sig stängningsdags var hon bra på lyset och skrattade hela tiden. Hon höll hårt i en lång man med brunt hår och bra med muskler. Han var inte lika onykter som hon men även han hade druckit en del.


De ramlade ut från dansstället tätt intill varann. De skrattade hjärtligt åt det mesta den andra sa. De tog första taxi de såg och busade med varann i baksätet. De åkte hem till henne. Hon hade en bra kväll, annars brukar
hon inte bjuda hem killarna till sig. Det är lättare att smita ifrån om hon är hemma hos dem.


Direkt när de kom in i lägenheten och stängde dörren om sig tryckte han upp henne mot ytterdörren. Kysste henne hett och intensivt. De slet av varann kläderna på vägen in i sovrummet. De älskade hett och passionerat hela natten.


Lilja somnade med ett leende på läpparna i armarna på denna okända man. Undrar om hon hade gjort det om hon visste att hela hennes liv skulle förändras efter denna natten...

Av Carolina - 23 januari 2009 22:41

Lilja slår upp ögonen. Tittar sig omkring. Solen skiner rätt in i ansiktet på henne. Hon blinkar frenetiskt av ljuset. När hon upptäcker den sovande mannen bredvid henne i sängen suckar hon tungt.

"Inte nu igen" tänker hon.

Hon drar långsamt undan täcket och smyger ut ur sängen. Hon upptäcker att hon har trosorna på sig och undrar för sig själv när hon hade tagit på sig dem. Hon börjar samla ihop sina kläder som låg lite utspridda här och var i sovrummet. Hon smög ut ur rummet och in i badrummet. Kissade och drog på sig kläderna - en svart bh och en röd tajt klänning som räckte strax över knäna. Kanske hade hon varit ett lätt offer kvällen innan pga hennes klädval? Det fick hon fundera vidare på senare. Hon tittade sig i spegeln över handfatet - sminket satt lite här och var och håret var i oreda. Satte igång vattenkranen men hade bara en liten stråle så att hon inte väckte mannen därute. Tog bort det värsta av sminket runt ögonen och drog handen genom håret så att det skulle ligga någorlunda bra. Nu kunde hon kanske gå ut utan att få massa blickar på sig.

Hon smög ut från badrummet och kollade in i sovrummet för att kolla så att mannen fortsatte sova. Kunde bli väldigt svårt att komma därifrån annars ifall han hade vaknat. Det ville hon inte riskera. Hon ville bara hem. I hallen drog hon åt sig jackan och klev i skorna. Gick ut i korridoren utanför och stängde tyst dörren bakom sig. Nu kunde hon andas ut ordentligt.

Hon tog turen förbi ett café för att komma igång. Det var ännu tidig förmiddag så det var inte så mycket folk ute på vägarna. Det var bara skönt tyckte hon. Då kunde hon fortsätta vara osynlig ett tag till. Hon tog en stor svart kaffe och en macka. Satte sig i ett hörn i cafét så att hon kunde få vara för sig själv med sina tankar. I tystnad drack hon långsamt upp sin kaffe och åt upp sin macka, tittade ut genom fönstret på de få personer som gick utanför. Hur kunde det alltid gå såhär så fort hon går ut och dansar? Kanske dricker hon lite för mycket? Kanske är hon lite för glad? Varje lördag och söndag morgon sker samma sak, hon vaknar upp bredvid någon okänd man. Allting annat i hennes liv verkar ju vara okej, varför strular detta? Även samma tankar uppstår dagen efter.

Hon blir färdig och börjar gå hemåt. Sakta på tomma gator. En ny vecka är snart här. Nya tag och förhoppningsvis en lösning på detta skrämmande mönster. Hur kan det komma sig att hon lever på detta sättet? En dag ska hon ta tag i det. Bara inte idag. Hon har nog med skit i huvudet just nu. Nu vill hon bara komma hem...

Av Carolina - 23 januari 2009 18:59

Sötnosarna!

Av Carolina - 23 januari 2009 17:19

Dina och Kim...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards