Mamma till Neo - 090516

Direktlänk till inlägg 27 januari 2009

AF + dagisbesök!

Av Carolina - 27 januari 2009 21:55

Var på AF, pratade och lämnade in närvarorapporter. Så nu är det fixat. Slipper AF på 2 veckor nu. På dem 2 veckorna ska jag även bestämma ifall jag vill säga upp mig från AF eller börja lägga ner energi på AF och kommande praktikplats. Helst skulle jag vilja säga upp mig och bara fokusera på kommande händelser. Då slipper jag tänka på att jag ska söka jobb (som jag ändå inte klarar av), göra uppgifter, gå till praktik (som jag ändå inte klarar av) och gå på dessa möten. Foglossningen härjar ju vilt i min kropp numera och den lär nog inte bli bättre om jag måste lägga ner all denna energi och aktivitet. Jag har ju "bara" 3 månader kvar och jag vill inte att de månaderna och framtida graviditeter ska bli värre än vad det är nu. Man är inte gravid så ofta i ens liv så jag tycker att jag borde vara värd att ta hand om mig, min kropp och bebisen nu. Har en del planer efter mammaledigheten så jag vill gärna njuta av tiden fram tills dess.


Efter AF åkte jag med Katarina och Ebba till dagis. Vi skulle hämta Linnea och stanna en stund för att Ebba skulle hälsa på alla och tvärtom. Det var nog roligt för Ebba att komma ut och se dagis igen. Fröknarna hade saknat henne iaf. =)


Vi åkte sen hem till svärfar och fikade lite, Ted var där. Så vi satt där och umgicks lite. Jag och Katarina åkte hem med flickorna lite tidigare än Ted. Vi skulle äta mat. Jag åt mat hos dem - blev pommes och hamburgare, matade Ebba samtidigt med. Efter kladdkakan så körde Katarina hem mig. Shiva var hemma så var tvungen att åka hem och gå ut med henne. Katarina stannade en liten stund och fixade grönsaker till marsvinen. Så slipper jag tänka på det sen.


Så nu sen jag kom hem har jag mest tagit det lugnt. Surfar och tittar på tv. Måste vila min kropp även fast jag har tagit det väldigt lugnt idag - tyvärr sitter smärtan i sen gårdagen. Längtar så efter det där bältet. Men ska skicka efter det sen när Ola kommer hem - det är han som har pengarna... Men bältet kommer även gynna honom sen.


Nu ska jag fortsätta surfa runt. Kanske scrappa lite... =D Var väl en dag sen jag gjorde det nu. =D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carolina - 5 december 2010 10:47

Jag har bytt till blogger nu. Jag tycker att bloggplatsen ser så trist ut. Känns inte som en riktig blogg eller nåt. Nu när jag har mixtrat lite med min nya blogg känns det bättre. Sen kan jag skriva lite oftare då jag har skaffat en app till min htc...

Av Carolina - 1 december 2010 20:21

Första punkten i min 30 dagars-lista ska uppfyllas.   Ska skriva om mig då med andra ord... Jaha, vart ska man börja?   Född i Västervik - mamma, pappa och två storasystrar, som är 6 och 8 år äldre än mig. Hade väl ett gäng husdjur med. Är et...

Av Carolina - 30 november 2010 19:46

Varje dag i 30 dagar ska jag skriva om dessa sakerna. En kategori för varje dag. Jag börjar från och med imorrn den 1/12. Det kan bli intressant! = )   Dag 01 – Om migDag 02 – Min första kärlekDag 03 – Mina föräldrarDag 04 &ndas...

Av Carolina - 27 november 2010 21:02

Igår fick Neo en ny jacka - han var i stort behov av en. Idag när vi skulle åka och handla gick han omkring här hemma i kängor och sin nya jacka. Han såg inte alls ut att vara 1½ bara, han såg snarare ut att vara 5 eller något. Han såg genast mycket ...

Av Carolina - 25 november 2010 21:00

Dags för drop in-besök på arbetsförmedlingen. Usch, tycker inte alls om de där besöken men tyvärr ett måste. Sitta i kö och inte alls veta hur lång tid det kommer ta förrän man får komma in. Men som tur var fick jag väl bara vänta i ca 30-40 min på m...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards