Mamma till Neo - 090516

Direktlänk till inlägg 26 januari 2009

Ingen rolig natt!

Av Carolina - 26 januari 2009 11:58

Vecka 27 (26+1)


Natten började inte alls bra. Mellan 23 och 2 sprang jag på toa titt som tätt - hade magknip plus rätt täta sammandragningar på det. Men ju mer magen lugnade ner sig desto mer dröjde sig sammandragningarna. Jag bröt ihop ett par gånger på toan då det gjorde så ont i magen av allting. Jag tänkte hela tiden att kan jag inte få slippa någon gång. Aldrig kan det vara helt bra. Jag blev bara så trött på att ha ont. Jag verkligen hatar att ha ont i magen. Det är den värsta smärtan. Sammadragningarna gick ju över efter en stund men magknipet satt där hela tiden och det kändes som att det aldrig skulle gå över. Sen var jag mitt i alltihop orolig för bebis pga sammandragningarna. Jag har väl känt någon sådär ibland men aldrig flera stycken efter varandra och med jämna mellanrum. Så det var rätt skrämmande även fast det säkert inte vara någon fara över huvudtaget.


Mellan 2 och 2.30 somnade jag ordentligt och sen sov jag fram till 10. Jag vaknade inte någon gång under den tiden för varken magknip eller sammandragningar så allt lugnade sig väl.


Nu har jag lite småont i magen men det kan ju bero på att jag hade sammandragningar och att allt drog ihop sig. Det känns verkligen som världens kramp i magen - inte alls skönt. Dock gör det inte så jätteont ännu men riktigt obehagligt är det. Magen är lugn och det känns som om jag inte har haft magknip. Sen vet jag inte ens varför jag fick magknip - det bara kom. Men skönt att allt är lugnt nu iaf.


Ska till MVC om ett par timmar. Det blir tester och mätning av magen. Ska även fråga om hon kan lyssna på hjärtljuden så att jag kan bli lite lugnare. Har ju haft influensa med massa tilläggsproblem halva denna månaden plus sammandragningarna inatt. Bara så att jag vet att hjärtat slår iaf. Hoppas det!! Ska även fråga om ett höftbälte som jag kan använda om dagarna - kanske underlättar det för foglossningen när jag har de mest aktiva dagarna. Som igår var jag igång nästintill hela dagen - gick omkring eller stod upp mest hela tiden. Var inte förräns vid nio-tiden jag la mig med en bok i soffan och då hade jag ont i varje del av kroppen. Inte så skönt och roligt direkt!


Efter det kommer syrran hit och då blir det rengöring av marsvinsburarna. Inte den bästa ställningen för mig men jag gör det jag kan - springa ärenden åt Katarina eller liknande. Sen borde vi städa... *suck*

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carolina - 5 december 2010 10:47

Jag har bytt till blogger nu. Jag tycker att bloggplatsen ser så trist ut. Känns inte som en riktig blogg eller nåt. Nu när jag har mixtrat lite med min nya blogg känns det bättre. Sen kan jag skriva lite oftare då jag har skaffat en app till min htc...

Av Carolina - 1 december 2010 20:21

Första punkten i min 30 dagars-lista ska uppfyllas.   Ska skriva om mig då med andra ord... Jaha, vart ska man börja?   Född i Västervik - mamma, pappa och två storasystrar, som är 6 och 8 år äldre än mig. Hade väl ett gäng husdjur med. Är et...

Av Carolina - 30 november 2010 19:46

Varje dag i 30 dagar ska jag skriva om dessa sakerna. En kategori för varje dag. Jag börjar från och med imorrn den 1/12. Det kan bli intressant! = )   Dag 01 – Om migDag 02 – Min första kärlekDag 03 – Mina föräldrarDag 04 &ndas...

Av Carolina - 27 november 2010 21:02

Igår fick Neo en ny jacka - han var i stort behov av en. Idag när vi skulle åka och handla gick han omkring här hemma i kängor och sin nya jacka. Han såg inte alls ut att vara 1½ bara, han såg snarare ut att vara 5 eller något. Han såg genast mycket ...

Av Carolina - 25 november 2010 21:00

Dags för drop in-besök på arbetsförmedlingen. Usch, tycker inte alls om de där besöken men tyvärr ett måste. Sitta i kö och inte alls veta hur lång tid det kommer ta förrän man får komma in. Men som tur var fick jag väl bara vänta i ca 30-40 min på m...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Skapa flashcards