Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 8 januari 2009

Av Carolina - 8 januari 2009 19:40

Vecka 24 (23+4)


Åkte till sjukhuset för att prata med en sköterska. Hon sa att jag hade träningsvärk, vilket jag redan i princip visste, och att jag fått foglossning pga hostandet också. Så det är bara att köra på med hostmedicin och alvedon. Någon gång försvinner väl träningsvärken åtminstone. Då blir nog inte allt lika jobbigt.


Efteråt skulle jag till apoteket - vi åkte först till det nere i stan. Var lång kö och en del människor. Gick inte att sitta ner och vila någonstans. Jag fick panik så fort jag ställde mig i kön trots att det inte gick långsammare än vanligt. Jag fick världens panik, svettades, huvuvdet snurrade, benen blev svaga och jag trodde att jag skulle svimma eller spy närsomhelst. Jag gick ut och satte mig på en stol mitt i det kalla draget. Efter att jag hade suttit där en stund gick jag ut till Ola i bilen och sa som det var.


Då åkte vi till apoteket på sjukhuset istället - mycket lugnare och mindre folk. Det var kanske två stycken till inne på apoteket när jag kom dit. Jag tänkte ge det ett försök. Jag hade börjat bli hungrigare nu också - trots en "ordentlig" frukost direkt innan sjukhusbesöket. Jag ställde mig vid kassan (ingen kö alls innan mig) och sa vad jag ville ha. Mitt i allt kände jag paniken växa, benen bli svaga under mig och jag skulle ramla ihop när som helst. Jag sa till att jag var tvungen att sätta mig ner en stund. Jag satte mig ner på en stol och andades lugnt - jag var säkert kritvit i ansiktet, paniken pulserade i mig, benen var fortfarande svaga, lock för öronen och svimningsfärdig. Hon kassan frågade om jag var sjuk, jag svarade med att jag nog var för hungrig. När allt hade lugnat ner sig gick jag och betalade mina grejer och gick därifrån. Ola mötte mig i dörren och undrade varför det tog sån tid.


Jag fick en ungefärlig känsla när jag skulle till apoteket för ett par dagar sen och köpte hostmedicin. Vart kommer detta ifrån? Har jag framkallat extrem social fobi och panikångest under dessa dagar i soffan?? Det var en hemsk upplevelse vilket som... =(

Av Carolina - 8 januari 2009 17:00

Grattis Linda och Mattias till erat tredje barn och lilla tös Nellie! =) 49 cm och 3110 gram.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Skapa flashcards