Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg under december 2008

Av Carolina - 7 december 2008 23:00

Vecka 19 (18+5)


Medans våra fönster blev utbytta åkte vi iväg till Jönköping. Hittade en julklapp på Jula - ska bli roligt att se reaktionen. =D Sen blev det MediaMarkt - en mycket bra affär. De var ett par stycken killar som spelade och sjöng Gutitar Hero 4. De visade upp det och man fick testa att spela - dock gjorde inte vi det men många barn hoppade upp på scenen. Jag köpte ett spel till mitt Nintendo DS och Ola köpte ett Xbox-spel till mig i julklapp. Sen åkte vi vidare till A6 och IKEA. Jag stack in på A6 en snabbis - kollade efter mammakläder men hittade inga snygga alls och kollade vad förlovningsringar kostar så att vi vet vilken sort vi ska ta sen.

Inne på IKEA hittade vi lite av varje, två hyllar som vi ska måla i svart, rött och grönt, en klädhängare som vi ska ha istället för hatthylla, en vas till de lysande trädgrenarna, värmeljus och en ny säng till Shiva istället för täcket. Vi åt på IKEA också men den maten jag åt var inte särskilt god så den kommer jag inte att ta igen.


Var hemma vid fem-tiden. Jag satt och spelade på kvällen. Ola åkte till jobbet vid halv sju. När han jobbade tittade jag på L Word, spelade, underhöll hundarna och pratade med Anton i telefon.


En bra dag...

Av Carolina - 7 december 2008 22:47

...alla buffar från bebis!

...våra nya, fina fönster!

...allt som du, Ola ger mig!

...goshundar som sällskap, både en och tre!

...min mage som bara växer (trots att det verkligen gör ont om nätterna!)!

...att allt är bra med Ebba trots både det ena och andra runt omkring henne!

Av Carolina - 7 december 2008 08:17

Grattis Olas kompisAngelika-dagen!!

Av Carolina - 6 december 2008 23:00

Vecka 19 (18+4)


Svärmor och Otto var här från ett-tiden till sex-tiden på dagen. Meningen var att de skulle flytta ut alla mina kartonger från källaren till gårdshuset så att Ola kan måla därnere någon gång och sen skulle de hjälpa till lite grann att fixa med alla fönster som skulle rensas inför morgondagen.

Det slutade med att svärmor kommer in och domderar. Det första hon tar tag i är den rena och väldigt lite smutstvätt på övervåningen. Sen börjar hon diskutera hur vi ska ha det i sovrummet - tapet eller målning, vart sängen och framtida spjälsäng ska stå. Sen börjar hon rensa överallt. Kolla igenom alla mina kartonger med grejer som vi har i ett rum på övervåningen - känns inte alls okej med mig då det är en del privata grejer där i kanske som jag inte vill att vem som helst ska gå igenom. Men det skiter ju hon i! Flyttar på alla grejer som "ligger i vägen" i hallen, vardagsrummet, matsalsrummet osv. Jag har köpt ett par grejer till min kompis i kombinerad födelsedagspresent/julklapp och jag lät dem ligga kvar i påsen i hallen så att jag visste vart jag hade dem. Jag hittade dem utan påse på matsalsbordet bland en massa andra grejer. *MORR* Nu har hon lagt våra grejer där hon tycker att de ska ligga så nu får vi se om vi hittar allt. Hon frågar ju heller inte vad vi ska ha saker till eller vart vi vill ha dem - om det inte var kartonger som skulle slängas eller inte. Jag har en bokhylla i vardagsrummet där jag ska ha alla mina böcker sen - det är en del, men jag har inte fått upp allt än. Där sa hon att jag skulle ha prydnadssaker då hon hade hittat en del uppe i en kartong... Jag höll på att explodera! Jag sa ändå till henne vid ett par tillfällen hur jag hade tänkt det och att jag kunde ta hand om vissa saker senare som att gå igenom ett par mindre viktiga kartonger. Hon brydde sig inte ett dugg om vad jag sa utan körde bara på som en ångvält. Jag pratade med Ola ett par tillfällen om det men han låter henne bara va men jag klarar inte sånt. Det är vi som bor här, inte hon - vi bestämmer hur vårat hem ska se ut.

Hon ropade på mig i tid och otid för att jag skulle hjälpa henne med något eller gå igenom någon kartong hon hade hittat med "viktiga" grejer i. Jag hade världens huvudvärk och ville bara gå och lägga mig. Otto var lugnare - han gjorde det han blev tillsagd eller frågad om. Han gick inte på och bestämde och slet i saker. När de åkte hem så halvsov både jag, Ola och alla tre hundarna i varsitt hörn. (Vi har fått hem Shiva nu!!) Alla var helt slut både fyskiskt och psykiskt efter denna dagen.

Och... kartongerna i källaren är lika orörda som förut... *suckar tungt*


Det blev en seg kväll framför varsin dator i lugn och ro. Vi la oss tidigt (för att vara oss en helg) vid halv tolv och sov djupt innan tolvslaget. Inga problem att somna där inte! Jag hoppas verkligen att det dröjer innan en dag som denna kommer igen... *trött*

Av Carolina - 6 december 2008 16:49

Magbild i vecka 19 (18+4)!! <3

Av Carolina - 6 december 2008 11:39

Grattis Ted Niklas-dagen!!

Av Carolina - 6 december 2008 10:51

Grattis Ted36 årsdagen!!

Av Carolina - 6 december 2008 00:33

Många flickor får Disney-prinsessorna som idoler. Det är en av dessa eller flera som de ser upp till och de vill leva som dessa prinsessor, få en prins som kommer och räddar dem.


Jag önskar att min dotter (om jag får någon) ska ta Belle i Skönheten och odjuret till sin idol om hon väljer någon av prinsessorna. Törnrosa är nog den vanligaste och sen kommer Snövit. Men jag föredrar Belle.


Hon söker inte efter kärlek i ett snyggt yttre och en muskolös kropp, hon ser till insidan. Hur är "prinsen" på insidan? Hon lär känna Odjurets personlighet och lär honom att öppna sitt hjärta och inte vara osäker. Belle blir kär i Odjuret för att han är en underbar person och är snäll, omtänksam. Hon häver hans förtrollning när hon blir kär på riktigt i honom för att han är han, inte en stor, snygg karl med muskler.


Jag hoppas att min dotter kommer att ta efter såna egenskaper istället för att titta på utsidan och träffa elaka killar... Jag vill bara hennes bästa!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Skapa flashcards