Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg under december 2008

Av Carolina - 13 december 2008 22:44

Vecka 20 (19+6)


Jag och Veronica låg länge på våra sovplatser och läste, i flera timmar innan vi orkade gå upp och göra något annat. Sen satt vi mest och bara var resten av dagen. På kvällen följde vi med mamma till en hamburgerbar - dock tog vi annat än hamburgare. Det varn en trevlig timme men mycket skratt. Den hetaste diskussionen var nog vad mitt och Olas barn ska heta. Mamma gillade inte mina och Olas förslag och jag gillade inte hennes så det jämnade ju ut sig. Vi tog en snabbis i affären efteråt. Jag hade jätteont i kroppen och var trött efter allt gående så jag var lite sur och ville bara komma in. Jag orkar inte lika mycket längre, det märker jag. Måste vila emellan så att jag orkar mera i nästa omgång. På kvällen kollade vi på tv, satt vid datorerna, slappade och hade massage. Hon masserade mig på axlar och skuldror i 35 min och sen masserade jag hennes axlar, skuldror och rygg i 35 min. Mycket behövligt!! =D


Var mycket skönt med en slapp dag!!

Av Carolina - 13 december 2008 14:00

Grattis V1 årsdagen!!

Av Carolina - 12 december 2008 23:00

Jag och Veronica åkte till julbordet vid halv tre-tiden. Var en mycket trevlig kväll!! Bättre än vad jag hade hoppats på.

Vi åt nästan direkt när vi kom dit - fick i mig en del trots att det var en del fisk på bordet. Riktade in i mig på det varma - prinskorv och köttbullar.

Efter det var det lite musikunderhållning - väldigt trevligt kan jag ju säga. Vår favorit var där och spelade på keyboard och sjöng plus att han hade sin fru med sig som sjöng med. Vi pratade massor med dem två - fick hans autograf (haha!) och kramar när vi skulle gå hem. Han sa lycka till med bebisen innan vi gick. =D Så trevlig, cool och go.

Under tiden där fick man köpa lotter och fika lite om man ville. Veronica och jag köpte fyra lotter var - men ingen vinst denna gången heller. Det var en på julbordet som hade med sig ett bord med en massa handgjorda smycken och lite annat. Jättefina saker! Jag köpte ett armband till mig och Veronica fick ett halsband/armband. Jättehäftiga med magneter.

Sen blev det ännu mera musikunderhållning. I och med att jag och Veronica var de ända på julbordet som var under 70 så önskade vi en egen låt (efter många gamla visor) och vi fick igenom önskan. =D Låten vi önskade var dansbandet Black Jack´s Corinna. =D Så häftigt att de spelade och sjöng den.

Vid halv sju-tiden kom även luciatåget och det var ett riktigt snabbt luciatåg. De andades i två sekunder mellan sångerna. Inte så kul kanske! Men men, hoppas att gamlingarna uppskattade det mera.

Vid sju åkte vi hem igen och vi var mycket glada och nöjda över kvällen!! =D


När vi kom hem vände vi bara i dörren i princip. Vi gick hem till mamma en stund för att hon ville träffa mig. Var väl där i max en halvtimme. Efter det gick vi vidare till affären - behövde frukost. Vi handlade lite allt möjligt - istället för godis och läsk köpte vi frukt och vatten. Mycket godare och bättre tycker vi bägge!! =D

Vi lämnade lite grann hos min mamma och sen hos Veronicas mamma. Fick också reda på av mamma att Magnus Carlsson (min gamla idol) kommer till Gamleby nu på torsdag så det blir att åka hem och tillbaka igen. Antar att jag inte lär få med mig Ola hit även fast han slipper att titta på Magnus. Även fast Veronica börjar bli lite tveksam nu ska jag ändå få med henne! Vill ju inte gå själv, inte nu när jag inte bor här längre. Men det löser sig nog... =D


Vi var hemma vid elva-tiden. Gosade med Kim och Dina, satte oss vid våra datorer (har våran bärbara med mig) och slappade mest. Var riktigt skönt!

Vid halv två-två la vi oss och det tog inte lång tid förrän vi bägge två sov som stockar! =D

Av Carolina - 12 december 2008 20:12

Konstig form på magen i liggande ställning. :) Går upp och är hårt på höger sida av naveln och sluttning och mjukt på vänster sida. Tror att bebis har en favoritsida just nu.

Vecka 20 (19+5)!

Av Carolina - 12 december 2008 00:42

Vecka 20 (19+5)


Fixat biljetter, har kollat på tv, pratat i telefon med Veronica, gått ut på promenad med Shiva och packat det mesta inför imorrn. Men kommer att gå upp skapligt imorrn för att packa resten. Sånt som man inte kan packa ner förrän precis innan man åker. Nu är min rygg paj så orkar inte gå omkring och plocka mera.


Får skriva lite senare imorrn (idag) om vad jag gjorde och så idag (igår). Har inte riktigt haft ork och tid med det.


Så nu blir det att gå till marsvinen och ge dem vatten och imorrn bitti blir det att ge lite extra av varje då Ola inte kan gå in till dem och ta hand om dem. Men det fixar sig!


Godnatt!!

Av Carolina - 11 december 2008 21:52

I och med att jag blev framflyttad ett par dagar så var jag ju redan inne i vecka 20. Så här kommer det som jag brukar skriva när jag kommer in i en ny vecka.


Kroppen: Nu har halva graviditeten gått och det börjar synas att du är gravid även utanpå kläderna. På vissa börjar naveln sticka ut en aning.
På de rutinmässiga barnmorskebesöken brukar man göra en del undersökningar för att följa fosterutvecklingen och för att se några avvikelser i mammans hälsa. Vid vissa av besöken kontrollerar man vikten, blodtryck, blodvärdet, urinprov och blodsocker.

Fostret: Fostret växer mycket under den här tiden och är cirka 25 cm långt och väger runt 250 g. Huden utvecklar nu ett gelélikande lager som kallas vernix, det skyddar huden från fostervattnet. Under mjölktänderna bildas de permanenta tänderna. På flickor formas vagina och äggstockarna innehåller vid den här tidpunkten över sex miljoner ägg, men reduceras till 300-400 ägg innan hon blir fruktbar. Pungen är fortfarande tom på pojkar.
Av Carolina - 11 december 2008 21:44

Grattis kusinbarnDaniel-dagen!!

Grattis svågerDan-dagen!!

Av Carolina - 10 december 2008 21:35

Grattis kusinMatthias sambo och Veronicas systerdotterMalin-dagen!!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards