Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg under december 2008

Av Carolina - 21 december 2008 21:00

Sparkar på utsidan. Ola får sig en spark på handen.

Av Carolina - 21 december 2008 14:57

Nu är Ola också magsjuk... ='(

Av Carolina - 20 december 2008 14:55

Ligger hemma i magsjuka... ='(



Vecka 21 (20+6)

Av Carolina - 20 december 2008 11:34

Grattis lille Lowe1 årsdagen!!

Av Carolina - 19 december 2008 03:32

Vecka 21 (20+5)


I två dagar har jag inte känt dig. Jag visste inte om jag skulle börja bli orolig eller inte. Konstigt nog höll jag mig lugn trots att jag funderade mycket men tänkte avvakta lite. Ge dig en chans.


Nu ikväll har du börjat komma tillbaka. Dock har du ändrat läge på vart du lägger sparkarna. Ännu är de svaga men jag är nästan säker på att det är du och inte några nervryckningar. Förut sparkades du hårt och intensivt precis under magen - massor och ofta. Därför blev det tomt utan din närvaro. Nu ikväll har jag känt dina små rörelser på vänster sida men högre upp än vanligt. Nästan i höjd med naveln.


Jag brukar ju läsa rätt ofta om vad som borde hända i den veckan jag är i. Nu ska tydligen livmodern flytta upp sig mera mot naveln. Jag hade detta i bakhuvet nu dessa dagarna. Kanske växer livmodern och ger dig ännu mera plats att röra dig på? Därför känns du inte alls eller inte lika mycket - du har ändrat läge och sträcker ut dig mera. Jag tror på det i alla fall. Förut kanske det var för trångt för dina gymnastiska övningar så du märktes mera. Nu är du friare - inte lika inlåst. Skönt för dig i såna fall! =) Mamma vill att du ska vara fri, känna dig fri och kunna sträcka ut dina långa ben. För nog kommer du bli en lång människa - med en 185 cm lång pappa och en 171 cm lång mamma. =)


Välkommen tillbaka du lill*! Vi älskar dig så mycket redan!

Hoppas att du kan märkas lite för pappa snart också - så han får lika mycket kärlek ifrån dig som jag får... Dock vet jag att din pappa älskar dig massor - han klappar på magen när han kommer åt, håller handen på magen när vi ligger nära och han vill känna på magen när du ger dig till känna på utsidan. Han bryr sig så mycket om dig redan!


Du är efterlängtad, så älskad och välkommen!! *puss*

Av Carolina - 19 december 2008 00:11

Grattis U och U´s sonIsak-dagen!!

Av Carolina - 18 december 2008 03:23

Vecka 21 (20+4)


Skulle egentligen ha passat Ebba under fem timmar idag då Katarina skulle till sjukhuset med Linnea. Men Katarina ställde in och jag behövde inte sitta så länge. Jag gick bort vid halv två-tiden och passade Ebba i en halvtimme kanske då Katarina hämtade Linnea på dagis. Det gick mycket bättre än vad jag trodde! Katarina hade sagt att Ebba skriker för i princip allt. Men hon accepterade att jag bar henne i babysittern genom tre rum och sen bar upp henne i famnen för att gosa - utan ett ljud! =) Sen satt vi och gosade ett bra tag och hon somnade till en stund mot mig (hon sov när jag kom bort dit). Så det var mysigt att få träffa dem igen! Har inte sett dem på säkert 2 veckor nu om inte ännu mera. De har förändrats mycket på de veckorna - många flera ord, rörelser och förändringar till utseendet. De kan säga flera ord, göra rörelser till ännu flera sånger och Linnea börjar få ett mera flickaktigt utseende mot vad hon haft förut. Tyvärr åkte dem på magsjuka där på sjukhuset så Ebba har blivit väldigt tunn men nu har hon nog börjat gå upp i vikt igen då hon får behålla maten. Så det är ju skönt det! =D De hade nog i varje fall saknat både mig och Ola, som kom lite senare. De busade och flamsade med oss som vanligt. Linnea blir så blyg och tramsig så fort hon får Olas uppmärksamhet och när han tittar på henne, hon är så söt. Det hade inte förändrats ett dugg. =D Förutom sågs man nästan varje dag, om inte så åtminstone varannan dag. Så det blir ju lite tomt utan dem. Så inplanerat med dem är barnpassning imorrn kväll och julgodisbak på lördag. =)


Vi fick mat där också så vi var hemma runt sju ungefär. Ola spelade sitt nya spel på xbox:et och jag surfade lite. Sen gosade vi lite och pratade innan han åkte till jobbet lite tidigare än vanligt. Men sista natten nu innan helgen. Mycket skönt! Och snart är det hans sista dagar på Elgiganten (mycket skönt enligt honom). Han är ledig tolv dagar över jul och nyår - jobbar väl någon dag i mellandagarna men det kvittar. Jag får ha honom hemma och sova med honom om nätterna. DET har jag verkligen saknat! =)

AF!

Av Carolina - 17 december 2008 19:37

Vecka 21 (20+3)


Idag var det dags för AF igen. Segt att sitta där i två timmar men lite givande är det väl i slutänden, förhoppningsvis. Får bara se hur länge jag ska hålla på med det här innan det är dags för bebis.

Mina läxor var bra gjorda och då blev jag nöjd. Nu är vi lediga fram till den 7 januari på jobbgarantin och det är riktigt skönt. Dock fick vi två läxor med oss hem med har ju tre veckor på mig att göra dem. Den ena har jag bara lite kvar på så det är lugnt. =)

Nu ska jag bara njuta av jul och nyår. Längtar tills jag får öppna mina julklappar! =P


Ska softa nu efter att ha ätit kasslergratäng. =) Gosa med Ola i soffan framför Californication. =)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Skapa flashcards