Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg under december 2008

Av Carolina - 23 december 2008 14:54

Grattis mammas kompis sonAdam-dagen!!

Av Carolina - 22 december 2008 23:00

Var en sväng på A6 idag. Var tvungen att hitta något till mamma i julklapp. Köpte lite godis till mig, hittade en bra julklapp till mamma (hoppas hon gillar den), leggings till mig (svarta med silvermönster längst ner) som jag ska ha till min klänning på julafton och ett par örhängen till mig (silverstjärnor) som jag ska ha på julafton och kanske även nyår. Det var inte så mycket folk som jag trodde att det skulle vara - skönt att slippa slåss med människorna. Det underlättar väldigt mycket!!

Ola åkte och köpte en julklapp till oss från svärfar (fick pengar) och handlade lite på Ica. Sen åkte vi och köpte mat på McDonalds på vägen hem. Min mage gillade inte alls Coca colan. Jag mådde illa och hade ont från och till på hela hemvägen. Blev att ligga i soffan resten av kvällen sen - vi som skulle ha börjat städa! =( Svängde förbi svärmor och hämtade lite grejer så att vi kan städa ur magsjukan är hemma. Köpte tuggben till Shiva, hårfärg till mig och lite annat smått och gott på vägen hem. Lämnade av mattan (som jag råkade kräkas på) och andra grejer hos syrran. Sen äntligen var vi hemma!! =)


Lugn kväll i soffan!!

Av Carolina - 22 december 2008 20:48

Magen i vecka 22 (21+1)!

Av Carolina - 22 december 2008 12:44

Samla poängDu kan enkelt samla ihop poäng här på GratisMode.se. Här nedan listar vi alla de sätt du kan skaffa poäng på - det är upp till dig!
Samla poäng lätt och enkelt genom att:

  • Bjuda in kompisar till GratisMode.se (upp till 50p per värvning!)
  • Gör gratis-erbjudanden (Ger mest poäng!)
  • Besök hemsidor (6 st hemsidor att besöka)
  • Värva dina MSN-kontakter (Ny funktion - fungerar nu!)
  • Skriv om oss på din blogg eller bilddagbok (20 + 20 = 40p)

Samla poäng på gratismode.se och växla in mot presentkort på massor av olika affärer som t.ex H&M, Kicks, Vero Moda, Gina Tricot, MQ, Siba...

Av Carolina - 21 december 2008 23:50

Grattis min vänTomas-dagen!!

Grattis Olas vänTom-dagen!!

Av Carolina - 21 december 2008 23:00

...alla bebissparkar jag har känt!

...ännu en ny vecka med bebis!

...bebisspark på Olas hand!

...en växande mage!

Av Carolina - 21 december 2008 23:00

Idag när jag låg bredvid en sjuk Ola i sängen sa jag till honom att hålla handen på magen. Där jag vet att bebisen alltid sparkar som hårdast. Efter en kort stund kände jag att bebisen sparkade just på Olas hand. Jag tittade på Ola och han skrattade till.


Nu är du en del av oss båda... Älskar dig!!

Av Carolina - 21 december 2008 23:00

Nu har jag gått ytterliggare en vecka med bebis i magen. =) Idag går vi in i vecka 22 (21+0)! =D Veckorna går fort nu när vi byter vecka på en söndag. En ny kalendervecka, en ny vecka för oss.


Kroppen: Vissa MVC håller ett sk. informtionsmöte för gravida runt den här tidpunkten. En dietist brukar gå igenom vad man bör äta och vad man ska undvika, men man brukar få en broschyr hemskickad redan i början av graviditeten så att man inte äter något skadligt. Arbetsterapeut och sjukgymnast brukar också vara med på mötet och informera om hur man kan lindra besvär från rygg och bäcken. Man kan t.ex få hyra ett stödbälte för att minska bäckenbesvär.

Barnet: Från och med den 22:a veckan kallas det lilla livet "barn" istället för "foster". Runt denna tidpunkt börjar barnet ha en regelbunden rytm med sömn och vaket tillstånd, men kan väckas av moderns rörelser. Barnet dricker och kissar som en del av fostervattnets rening.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards