Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 29 december 2008

Av Carolina - 29 december 2008 21:30

Magen i vecka 23 (22+1)... =D

Av Carolina - 29 december 2008 21:00

Vecka 23 (22+1)


Idag var det dags för att lyssna på hjärljuden. =D Det tog en liten stund innan BM hittade hjärtljuden men berodde på att den rörde på sig hela tiden. =) Men var mycket glad över att höra de små ljuden - var första gången jag hörde hjärtat, har "bara" sett det röra på sig förut. Underbara bebis! =D Bebisen gjorde störningar så den rörde på sig hela tiden under undersökningen - BM fick flytta på mikrofonen under tiden då bebisen flyttade på sig.

Hjärtslag: 156. (Flicka, enligt myten) =)

Blodtryck: 130/78. Mycket bra som vanligt. =D


Efteråt hade jag bestämt mig för att shoppa. Mycket gående men det var inte så jobbigt som jag trodde. Först gick jag till stan - köpte två pocketböcker på Bokia (Ge aldrig upp av Michael Alonzo och När regnet faller av Brooke Shields). Böcker som handlar om föräldraskap - den ena om en fars kamp att få träffa sin son efter att mamman kidnappat barnet och den andra om att drabbas och ta sig ur en förlossningdepression. Förlossningsdepression är min värsta farhåga och har varit det från dag ett så kanske kan denna boken ge mig lite stöd och hopp om att det går att ta sig ur ifall att man skulle komma dit. Hittade inget i klädaffären - vill så gärna hitta något snyggt att ha till underkroppen, orkar inte gå omkring i mjukisbyxor eller jeans hela tiden. Föredrar helt enkelt mjukisbyxor framför jeans. Skulle gärna vilja hitta ett par mammabyxor åt det finare hållet - att ha vid lite finare tillfällen eller bara på stan. Så tråkigt att inte ha några kläder att ha på mig. Vill jag hitta tröjor och liknande så kan jag det, svårare med byxor eller liknande.


Satte mig och fikade efter turen på stan. Hade blivit lite hungrig. Skulle gå en bit till så var tvungen att få i mig något. Satte mig på ett fik, köpte coca cola och prinsessbakelse och läste i en tidning jag fick på mvc. Faktiskt mycket mysigt! Jag behövde inte stressa och ingen direkt tid att passa. =)


Efter en stunds fikande gick jag till ÖB och Rusta. På Rusta köpte jag sex stycken champagneglas i plast - tre rosa och tre ljusblå och en kexchoklad. På ÖB köpte jag två stycken fotoalbum med plats för 200 bilder och text. Igår kväll skickade jag efter 164 foton på framkallning och fler lär det bli så fotoalbum går åt. =)


Blev hämtad av Katarina vid halv sex. Gjorde iordning hos marsvinen. Nu ska jag titta på "Anne på Grönkulla" och pyssla med mitt. =D


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards