Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 14 december 2008

Av Carolina - 14 december 2008 23:40

Idag åkte jag hem. Gick upp vid elva-tiden och jag packade nästan direkt. Mamma kom till Veronica vid tolv-tiden med mackor som blev över efter kvinnofrukosten i kyrkan. Mycket goda mackor!! Så mamma umgicks med oss fram till kvart över två ungefär. Efter det hämtade hon bilen och hämtade mig för att köra mig till stationen. Jag åkte hem vid tre-tiden med bussen. Blev genast väldigt trött när jag satte mig ner och slappnade av. Jag läste större delen av resan. Ju närmare hem jag kom desto mer snö och fint vinterlandskap blev det. I V var det bara blött, regn och barmark. Det märks att V ligger vid vattnet och Nässjö ligger ungefär i mitten. Jag var hemma vid kvart över fem och blev mött av Ola. Så underbart att se honom igen!! =D När vi kom hem blev jag glatt mött av Shiva - hon hade nog saknat mig en del. =) Hemma åt vi hemlagad pizza med baguette och sallad till. Vi umgicks och gosade en massa fram till sju-tiden då Ola åkte till jobbet. Blev inte mycket tid men mycket tur att vi hann ses något innan hans jobb i alla fall.


Nu vet jag vad hemma är... Och jag är mycket nöjd med svaret!! =D

Av Carolina - 14 december 2008 20:13

Vecka 21 (20+0) klockan två på natten!

Av Carolina - 14 december 2008 19:28

Gud vad tiden går fort! Idag går jag in i vecka 21 (20+0). Bebisen rör på sig bara mer och mer. Jag börjar märka att den hör och uppfattar saker utifrån. När jag spelar viss musik så rör den på sig mera och sparkar och har sig. Precis när jag började känna buffarna märkte jag att den sparkade mer vid musik men nu sparkar den ju annars också. Dock sparkar den lite mera och instensivare när jag spelar musik. Härligt! Musikalisk liten bebis! =D


Kroppen: Vissa kvinnor får vattenansamlingar under den senare delen av trimestern, det kan man avhjälpa genom att dricka mycket. På så sätt rensas kroppen från slaggprodukter.
Halsbränna och sura uppstötningar är också ganska vanligt. Unvik fet eller starkt kryddad mat. Mindre mål och miniralvatten kan lindra. På apoteket finns det tabletter och flytandemedicin som neutraliserar magsyran.

Fostret: Nu överförs antikroppar från mammans blod till fostrets för att skydda det vid födseln.
Av Carolina - 14 december 2008 11:38

...en till vecka med bebis!

...fint julbord med bra underhållning!

...en trevlig helg med Veronica!

...många sparkar, även några som jag känt lite utanpå!

...ett helt underbart ultraljud med en livlig och perfekt bebis!

...många fina och härliga stunder med Ola!

...att jag fått somna med Ola fler nätter i rad!

...shoppingturen med Malin!

...den fina klänningen jag hittade!

...en mycket bra vecka!


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Skapa flashcards