Mamma till Neo - 090516

Direktlänk till inlägg 6 december 2008

Storstädning!

Av Carolina - 6 december 2008 23:00

Vecka 19 (18+4)


Svärmor och Otto var här från ett-tiden till sex-tiden på dagen. Meningen var att de skulle flytta ut alla mina kartonger från källaren till gårdshuset så att Ola kan måla därnere någon gång och sen skulle de hjälpa till lite grann att fixa med alla fönster som skulle rensas inför morgondagen.

Det slutade med att svärmor kommer in och domderar. Det första hon tar tag i är den rena och väldigt lite smutstvätt på övervåningen. Sen börjar hon diskutera hur vi ska ha det i sovrummet - tapet eller målning, vart sängen och framtida spjälsäng ska stå. Sen börjar hon rensa överallt. Kolla igenom alla mina kartonger med grejer som vi har i ett rum på övervåningen - känns inte alls okej med mig då det är en del privata grejer där i kanske som jag inte vill att vem som helst ska gå igenom. Men det skiter ju hon i! Flyttar på alla grejer som "ligger i vägen" i hallen, vardagsrummet, matsalsrummet osv. Jag har köpt ett par grejer till min kompis i kombinerad födelsedagspresent/julklapp och jag lät dem ligga kvar i påsen i hallen så att jag visste vart jag hade dem. Jag hittade dem utan påse på matsalsbordet bland en massa andra grejer. *MORR* Nu har hon lagt våra grejer där hon tycker att de ska ligga så nu får vi se om vi hittar allt. Hon frågar ju heller inte vad vi ska ha saker till eller vart vi vill ha dem - om det inte var kartonger som skulle slängas eller inte. Jag har en bokhylla i vardagsrummet där jag ska ha alla mina böcker sen - det är en del, men jag har inte fått upp allt än. Där sa hon att jag skulle ha prydnadssaker då hon hade hittat en del uppe i en kartong... Jag höll på att explodera! Jag sa ändå till henne vid ett par tillfällen hur jag hade tänkt det och att jag kunde ta hand om vissa saker senare som att gå igenom ett par mindre viktiga kartonger. Hon brydde sig inte ett dugg om vad jag sa utan körde bara på som en ångvält. Jag pratade med Ola ett par tillfällen om det men han låter henne bara va men jag klarar inte sånt. Det är vi som bor här, inte hon - vi bestämmer hur vårat hem ska se ut.

Hon ropade på mig i tid och otid för att jag skulle hjälpa henne med något eller gå igenom någon kartong hon hade hittat med "viktiga" grejer i. Jag hade världens huvudvärk och ville bara gå och lägga mig. Otto var lugnare - han gjorde det han blev tillsagd eller frågad om. Han gick inte på och bestämde och slet i saker. När de åkte hem så halvsov både jag, Ola och alla tre hundarna i varsitt hörn. (Vi har fått hem Shiva nu!!) Alla var helt slut både fyskiskt och psykiskt efter denna dagen.

Och... kartongerna i källaren är lika orörda som förut... *suckar tungt*


Det blev en seg kväll framför varsin dator i lugn och ro. Vi la oss tidigt (för att vara oss en helg) vid halv tolv och sov djupt innan tolvslaget. Inga problem att somna där inte! Jag hoppas verkligen att det dröjer innan en dag som denna kommer igen... *trött*

 
 
Ingen bild

M

7 december 2008 09:00

Säg ifrån NU, innan det blir värre! =)

 
catta

catta

8 december 2008 16:24

grattis till bebben i magen hoppas du mår bra undwer gravven...

kram catta

http://www.pluttsan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Flingungen

8 december 2008 16:42

Låter jobbigt! Men hon har säkert goda sidor oxå! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carolina - 5 december 2010 10:47

Jag har bytt till blogger nu. Jag tycker att bloggplatsen ser så trist ut. Känns inte som en riktig blogg eller nåt. Nu när jag har mixtrat lite med min nya blogg känns det bättre. Sen kan jag skriva lite oftare då jag har skaffat en app till min htc...

Av Carolina - 1 december 2010 20:21

Första punkten i min 30 dagars-lista ska uppfyllas.   Ska skriva om mig då med andra ord... Jaha, vart ska man börja?   Född i Västervik - mamma, pappa och två storasystrar, som är 6 och 8 år äldre än mig. Hade väl ett gäng husdjur med. Är et...

Av Carolina - 30 november 2010 19:46

Varje dag i 30 dagar ska jag skriva om dessa sakerna. En kategori för varje dag. Jag börjar från och med imorrn den 1/12. Det kan bli intressant! = )   Dag 01 – Om migDag 02 – Min första kärlekDag 03 – Mina föräldrarDag 04 &ndas...

Av Carolina - 27 november 2010 21:02

Igår fick Neo en ny jacka - han var i stort behov av en. Idag när vi skulle åka och handla gick han omkring här hemma i kängor och sin nya jacka. Han såg inte alls ut att vara 1½ bara, han såg snarare ut att vara 5 eller något. Han såg genast mycket ...

Av Carolina - 25 november 2010 21:00

Dags för drop in-besök på arbetsförmedlingen. Usch, tycker inte alls om de där besöken men tyvärr ett måste. Sitta i kö och inte alls veta hur lång tid det kommer ta förrän man får komma in. Men som tur var fick jag väl bara vänta i ca 30-40 min på m...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards