Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 2 december 2008

Av Carolina - 2 december 2008 23:00

Idag firar jag och Ola 5 månader ihop - ihop som par, som sambo, som kära. =) Vi vet vart vi har varann och vi har kommit in i varandras rutiner och grejer. Vi trivs ihop och allt funkar jättebra. Kärleken växer sig starkare för varje dag och desto mer som min mage växer. Min kärlek blir större och större för honom.


Jag ångrar inte ett dugg mina beslut som gjorde att jag hamnade där jag är idag. Det gick snabbt men allt funkar ju fortfarande och jag känner att det kommer funka länge till. Jag trivs här - i byn, i huset, med Ola. Livet med Ola är stabilt och lugnt - precis vad jag behöver. Inget kaos och inga större känslostormar, som jag har haft det tidigare.


Jag älskar mitt liv och min familj - Ola, bebis och Shiva. En stabil kille som jag har förtroende för, en bebis som är bevis på kärlek och en framtid ihop, en gosig hund som det blir tomt efter om hon inte finns där.


Visst har vi våra gräl, bråk och tjafs men överlag kan det inte bli bättre. Om jag jämför med hur jag har haft det förut är detta så mycket annorlunda. Förr var det världens känslostormar i mig - jag visste aldrig hur jag skulle känna, tänka, tycka. Nu är allt lugnt och jag vet att allt kan lösa sig på ett lugnt sätt och jag behöver inte oroa mig, Ola är där utan tvekan i vårt och torrt.


5 månader - och fler månader hoppas jag att det blir! =)

"Ab imo pectore"

Av Carolina - 2 december 2008 22:21

Så snygg så det är sanslöst!! Jävligt bra skådespelare. 22 år gammal så "laglig" ålder. :P

Av Carolina - 2 december 2008 20:47

Vecka 19 (18+0)! <3


Många buffar den senaste veckan. Flera gånger om dagen känner jag det - ibland flera på raken och ibland är det tyst. Men när buffarna kommer så är det härligt att känna att någon är därinne. Nu börjar allt bli mer och mer verkligt...


Kroppen: Livmodern växer allt mer och magen börjar få en rund form i profil. Vissa kvinnor kan känna av foglossning omkring den här tidpunkten. Det kan yttra sig som en diffus värk runt bäcken och neråt låren. Under senare delen av graviditeten kan man få problem med ryggen, man kan till viss del motverka det genom allsidig kroppsträning som dessutom gör att man får bättre kondition. Ta gärna promenader, simma eller gympa i den utsträckning och takt som känns behaglig. Cykling är också bra, det stabiliserar bäckenet. Du kan även träna upp samarbetet mellan nerver och muskler i bäckenet genom knipövningar. Dra ihop musklerna i bäckenbotten, mjukt men kraftfullt och håll sedan kvar så länge du kan och släpp sedan efter. Upprepa några gånger. Genom att man lär sig behärska bäckenbotten så underlättas förlossningsarbetet och gör att du snabbt kommer i form efteråt.

Fostret: Små ljusa hårstrån sk. lanugohår täcker kroppen och till och med undersidan av fötterna. Det fina fjunet kan finnas kvar på vissa delar av kroppen efter födseln, t.ex på ovansidan av öronen. Ögonbrynen och ögonfransarna börjar markeras och på barnets fingertoppar finns helt unika fingeravtryck. Benen har nu kommit ifatt och är i rätt proportion till kroppen. Barnet ser ut som en färdig människa, i miniatyr.
Av Carolina - 2 december 2008 03:04

Grattis Amanda 14 årsdagen!!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards