Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg under november 2008

Av Carolina - 14 november 2008 17:09

Grattis min älskling, mina kusiner Matthias och Emil, Teds minsting och J´s sonEmil-dagen!!

Av Carolina - 13 november 2008 01:13

Grattis min syssling och Louise´s samboKristian-dagen!!


Av Carolina - 12 november 2008 23:00

Vecka 16 (15+1)


Fick sovmorgon idag. Rätt skönt faktiskt. Men sov inte längre än till elva ändå. Gick upp och satte mig vid datorn. Spelade sims ett tag. Ola skulle få sova ett par timmar till. Ringde mina tre samtal utan resultat - två jobbsamtal och till soc om intyg. Katarina kom hit med tjejerna vid ett eller något. Vi satt vid varsin dator och spelade - jag Sims och hon Dogz. Ebba vaknade vid halv tre och Linnea var vaken vid tre när jag tittade ut. De fick träffa Ola en kort sväng och det var ju tur det. Ola åkte nästan direkt vid halv fyra tiden till Jönköping och köpte Guitar Hero 3 Aerosmith och ett krigsspel. Han åt mat där och jag fick fläskpannkaka hos Katarina och Ted. Ola följde med och jobbade idag, han lovade det. Så vi blev färdiga väldigt snabbt. Skönt att komma hem hyfsat tidigt på kvällen. (2 dagar kvar!) Satt till nio-tiden och spelade Guitar Hero och kollade på när Ola och Ted spelade krigsspelet. Hemma satt jag och Ola och myste lite och pratade om jobb innan han åkte till jobbet vid halv elva. Har nästan precis stängt av Sims som jag har spelat sen dess.


Nu blir det att gå och lägga sig. Är dagis imorrn mellan 9 och 12 - hade en ledig dag idag från dagis. Så ska vara färdig 15-20 min innan. Har lyssnat på en ny ljudbok ikväll också. Lyssnade klart på "En plats i solen" av Liza Marklund förut. Nu har jag börjat på "Saffranshjärta" av Jonas Bonnier. Även Katarina Ewerlöf som läser upp den. Hon är den bästa uppläsaren tycker jag. Klockren och har superbra inlevelse!


Nu ska jag krypa ner under täcket med både levande hunden Shiva och gosedjurshunden Milo nära mig. Då sover jag bra. Lyssna lite på boken och sen somna in. Vill bara försvinna bort i drömmarna nu. Alldeles för mycket tungt och mörkt runt omkring mig nu. Bara det kunde försvinna en stund...


Godnatt!!

Av Carolina - 12 november 2008 00:15

Grattis ConnyKurt-dagen! =D

Av Carolina - 11 november 2008 23:38

Vecka 16 (15+0)! <3 <3


Jaha, ännu en vecka har gått. =) Det går snabbt när man har hela dagarna med jobb och inskolning på dagis. Jag har knappt koll på vilken dag det är. Känns som att det är onsdag idag. Vet inte varför.


Haft en bra dag idag. Inskolning mellan 8 och 11. Jag och Katarina testade en ny grej just för att Linnea är så mammig och hon måste kunna lämnas själv. Katarina gick iväg och jag stannade kvar. Linnea gnällde mest de första fem min och då tog jag det lugnt med henne. Hon fick sitta nära mig och lite i mitt knä när det blev för mycket för henne. Hon kollade att jag satt bakom henne genom att känna med handen på mitt ben. Efter en stund märkte jag att hon ville leka, hon ville egentligen sitta i mitt knä. Jag uppmuntrade henne och tillslut hasade hon iväg till Ebba som satt kanske 1½ meter ifrån. Hon behövde heller inte sitta klistrad vid mig den sista stunden innan Katarina kom tillbaka. Ebba satt och pillade med grejerna och underhölls av favoritfröken. Hon började bara grina lite när hon blev frustrerad över att hon inte kom någonstans. Hon vågade inte lägga sig ner på magen så efter lite hjälp var även hon rätt nöjd. Linnea skrattade eller flinade mer än vad hon grinade eller grät. Ett stort framsteg!! =D Både Ebba och Linnea började grina när de såg Katarina igen men det gjorde ju inget. Huvudsaken är att det gick bra medan hon var iväg.

Ebba och Linnea har båda varit riktigt duktiga idag på dagis. Trots att de inte alls ville ha frukost där (hade fått välling hemma innan). Stolt moster till de små busfröna!

Handlade lite och la på brev på vägen hem. Var lite trött då efter att ha somnat lite för sent och upp tidigt.


När jag kom hem kröp jag ner under täcket nära Ola. Mycket mysigt att få ligga nära och sova ihop igen. Det var mycket längesen! Hoppas att jag lever på det tills helgen kommer bara... Men det tror jag. =) Sov ett par timmar ihop med honom. Åt mat när vi gick upp. Vid 18-18.30 var jag och Katarina på jobbet. Var hemma vid 20.30 ungefär. Jag och Ola gosade en massa i soffan och tittade lite på film tills klockan var 22 ungefär. Då åkte han och jobbade.

Har haft en härlig dag med mycket tid med Ola trots dagis och jobb. =) Mycket nöjd med dagen, på alla plan. Känner mig lugn nu efter att ha fått vara med Ola.


En bra start på en "ny" vecka!! =D

Av Carolina - 10 november 2008 23:55

Usch, är helt slut. Allting har gjort att jag har glömt bort mig själv totalt. Jag vet inte vem jag är längre. Alla tjatar på mig om det ena än det andra. Jag orkar inte. Jobbet tär på mig psykiskt. Jag är ständigt trött (hur jag än sover) och jag är alltid arg och lättretlig. Jag har även mina gravidhormoner och allt annat som händer. JAG ORKAR INTE!!


Imorrn blir det upp vid sju. Hur ska jag orka?! Dagis mellan åtta och elva. Sen blir det att vara hemma. Jag måste bara vara hemma. Umgås med Ola så mycket det bara går, bara han och jag. Kanske blir jag mindre arg då?! Att jag är arg beror också på att jag är så frustrerad. Jag får inte vara med Ola trots att han och jag är hemma samtidigt.


Ikväll jobbade vi. Trodde att vi skulle komma hem skapligt så att jag hann umgås med Ola lite till innan han åkte iväg till jobb. Men svärmor och syrran babblade en massa. Så kanske en kvart, högst en halvtimme fick jag med honom. Imorrn när jag går upp kommer han hem och går och lägger sig.


Jag är så trött...

Av Carolina - 10 november 2008 09:04

Efter att ha legat en stund och lyssnat på boken somnade jag. Jag somnade utan några större mörka tankar. Mycket skönt!! Låg och kramade min nya sängkamrat - skrynkelhunden Milo. =) Han är rätt stor och mjuk så mycket skönt att krama om när man känner sig ensam. =D


Nu blir det att ta det lugnt fram tills Katarina kommer och hämtar mig. Blir dagis mellan 10 och 12. Sen kommer vi hit till mig. Kloklippning står på schemat. =D

Av Carolina - 10 november 2008 02:18

Vecka 15 (14+6)


Tagit ur ren tvätt ur torktumlaren, flyttat tvätt från tvättmaskin till torktumlare, laddat ny maskin med smutsig tvätt och burit upp den rena tvätten. Nu är det dags att sova, på riktigt...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards