Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg under november 2008

Av Carolina - 18 november 2008 10:00

Grattis mitt kusinbarnMoa-dagen!

Av Carolina - 17 november 2008 21:00

Vecka 16 (15+6)!! <3


Nu har jag börjat få en riktig kula. Bilden är tagen runt ett-tiden på natten, då är det lite mera svullen men tycker att jag har en fin kula hela tiden numera. =) Jag börjar känna mig gravid nu! Älskar denna lilla mage... =D

Av Carolina - 17 november 2008 01:49

Vecka 16 (15+6)


Kom precis in från en runda med Shiva i koppel. Tyckte att både hon och jag behövde det. Var riktigt skönt trots lite bitande kyla. Men bara att klä på sig helt enkelt. Kanske skulle köra det som rutin - kvällspromenad innan läggdags med henne. Behöver ju inte gå långt för det bara man går ut.


Nu kanske jag blir lite tröttare - gäspade ett par gånger ute men det kan ju ha varit den friska luften som påverkade mig. Nu kan jag sova med gott samvete!


Jobbat, fixat med marsvinen och promenerat med Shiva trots någon form av träningsvärk i ena skinkan efter bowlingen (kan vara ichias också men tror på det förstnämnda).

Av Carolina - 16 november 2008 23:00

Vecka 16 (15+5)


Gick upp vid ett-tiden. Inte så sent trots sena läggdags. Låg och myste ett bra tag i sängen innan vi drog oss upp. Vi hade bägge två jobb framför oss och det är väl aldrig kul att vakna med den vissheten - om man inte trivs ypperligt på jobbet förstårs. Men så är inte fallet här.


Ola började göra mat - potatisplättar och fläsk. Mitt i lagningen kom svärmor och hennes man förbi. Blev en massa prat om jobb - som vanligt, och annat oviktigt. Hon pratade inte så mycket med mig eller ens brydde sig om vad jag ville säga så hon är nog rätt putt på både mig och min syster för att vi har sagt nej till mer jobb på ett tag. Men vi har fått en ersättare som är arbetslös annars så någon gagnar det ju. Vi fikade lite och det var väl inte så bra i och med att vi blev mätta på fikat och skulle ju äta snart.


Vi åt lite grann iaf. Sen spelade Ola lite x-box - Need for Speed Carbon. När han hade spelat klart gosade vi tills han skulle åka till jobbet vid sex-tiden. Jobbigt att slitas ifrån honom efter en bra helg med mycket sällskap av varann. Nu får jag ju sova ensam igen. Jag spelade lite Viva Pinata till klockan åtta. Ungefär då kom Katarina och hämtade mig så åkte vi och jobbade. Rätt halt på väggarna och många olyckor ikväll. Trots den sena städningen så gick det bra och man var inte så trött iaf.


Katarina följde med mig hem vid elva-tiden. Vi skulle fixa med marsvinen. Så hanarnas bur blev ren och den nya buren blev ditsatt. Den nya buren blev iordning gjord för sitt ändamål. Så ikväll satte vi ihop Windex och Pixla. =D Det första som hände var att Windex sprang efter Pixla och ville nosa henne i baken. Men det verkar som att han inte gör det så länge som hon sitter still i ett hörn. Så får se vad som händer. Den det är synd om är Optimus som får sitta ensam i fem veckor. Men vi får väl gosa lite extra med honom och han hör ju de andra.


Har suttit och spelat lite Viva Pinata då jag skulle visa Katarina. Men hon la sig ner i sängen och slumrade till. Hon åkte hem nyss.

Imorrn blir det att jag följer med på dagisinskolning mellan 9 och 12. Så jag behöver inte gå upp så brutalt tidigt. Får annars krypa ner bredvid Ola när jag kommer hem i så fall. Kommer kännas tomt imorrn utan jobb men såå skönt. Var sista dagen nu på den fronten.

Får se om det blir bad imorrn med tjejerna eller inte. Ska iaf försöka få med Ola och att han tar kort när tjejerna badar.


Nu måste Shiva ut och kissa. Sen gör jag det sista och hoppar i säng. Annars kommer jag nog vara död imorrn. Även fast jag inte är ett dugg trött just nu... =(


Godnatt!

Av Carolina - 16 november 2008 22:00

...alla fina stunder och minnen med Ebba och Linnea på dagis!

...bra ljudböcker som jag har lyssnat på i tomheten!

...min lille skrynkelhund Milo för hans kramgoa och mjuka kropp när ensamheten var som störst!

...Shiva, som ligger nära på natten och tröstar när tårarna tränger fram!

...rolig bowling med bra sällskap!

...McDonalds goa McChicken, deras dip och goa pommes!

...x-box - Viva Pinata och Need for Speed Carbon!

...trevlig fredagskväll med bra och trevliga gäster!

...7 dagar utan några större smärtor runt magtrakten!

...den lilla, lilla bubbla jag tror mig ha känt som ger mig lite, lite hopp!

...Olas kärlek och sällskap som alltid finns runt omkring mig, hur jag än är och beter mig!

Av Carolina - 16 november 2008 20:11

Grattis mosterViveka-dagen!!

Av Carolina - 15 november 2008 23:00

Vecka 16 (15+4)


Hade en lugn dag. Vid fem-tiden kom MB och S hit. Vi fyra pratade lite och sen åkte vi iväg och bowlade en timme. Jag och Ola på en bana och de andra två på en bana. Det gick väl hyfsat för mig, eller ungefär så som det brukar gå. Ola tog strike efter strike så han kunde man ju inte försöka slå men jag ledde över honom en stund iaf. =D


Efter bowlingen åkte vi till närmsta McDonalds. Mums! Jag tog som vanligt en McChicken plus meny. Var riktigt hungrig och det var endast ett par tuggor på hamburgaren som inte gick ner. Pommesen med garlicdip går alltid ner i ett nafs - såå gott!!


När vi kom hem åkte MB och S hem direkt. Jag och Ola hade en myskväll bara han och jag. Kollade på nya filmen med Jeff Dunham - buktalaren med de populära dockor (bl.a. Achmed the dead terrorist, Peanut, Jalapeno on a stick, Walter osv.) Han är så otroligt jävla bra!! För de som inte sett honom än borde se honom - många klipp finns på YouTube om man inte kan fixa filmerna. Vill man ha ett gott skratt så ska man se Jeff Dunham och hans dockor.


Vi gick och la oss vid fyra-tiden lagom trötta. Men efter en underbar dag. =D

Av Carolina - 14 november 2008 23:03

Vecka 16 (15+3)


Försov mig idag när jag skulle till kuratorn. Jag som har pratat om det hela veckan. Vaknade fem min innan jag skulle vara där. Men det gick bra iaf. Hon hade ingen inbokad efter mig så jag fick min tid, som tur var. Jag gillar kuratorn och hon kom med många bra förklaringar på hur jag mår och så. Inbokat ett nytt besök den 25e. Ser fram emot det. Men gud vad känslig jag har blivit. Saker som jag har sagt till kuratorer och andra personer blev helt plötsligt jättejobbigt att prata om. Jag satt med gråten i halsen väldigt ofta och vissa saker var jättejobbigt att säga. Men det var väldigt nyttigt för mig. Jag behövde detta och nu känns det som jag har hittat rätt. Nu äntligen kanske jag kan få bearbeta all skit som har gnagt i mig som jag inte haft en möjlighet att få ut. Nu kanske min ständiga oro och ångest som jag har haft i större delen av mitt liv försvinner eller åtminstone blir hanterbar.

Tycker dock synd om Ola som fick slängas upp ur sängen alldeles för tidigt för att köra in mig så fort som möjligt. Efter det fick han städa också...


Åkte en sväng på stan efteråt. Köpte ett spel till x-box till mig. =) Viva Pinata. Har velat ha det ett tag. Dock har jag inte hunnit testspela det än men det kommer.

Ikväll har Olas kompisar H, MB och S varit här. Vi har spelat x-box. H och Ola har spelat Gears of War 2. Sen när de andra två kom spelade vi lite Guitar Hero 3 också. Riktigt kul! Åkte in och hämtade kinamat och åt det. Mycket gott men tyvärr blir jag mätt så fort, vare sig jag är hungrig eller inte, och så mycket mat går till spillo. Riktigt trist men det har alltid varit så. =( Tyvärr något psykiskt som ligger bakom antagligen. Efter maten tittade vi på filmen Hancock. Har sett den förut men den är bra. MB och S ville se den.


Nu sitter H och Ola och spelar Gears of War 2 igen. MB och S har åkt hem. Tycker att Ola ska passa på att umgås med sina kompisar nu när de är här, tyvärr händer det inte allt för ofta. Vet inte varför men det blir aldrig av att umgås med någon... Sist det var folk här var på festen i somras. Då hade jag precis fått reda på att jag är gravid. Nu har det ju gått ett tag sen dess.

Ska surfa runt ett tag nu - kolla på sidor jag inte har hunnit med de senaste dagarna. Har ändå inget bättre för mig just nu... =)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards