Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 21 november 2008

Av Carolina - 21 november 2008 22:32

Vecka 17 (16+3)


Var på AF idag och träffade min handläggare. Missade ett möte igår då jag var på Ryhov. Fick reda på vad de sagt igår och vad som händer framöver. Fick även veta att jag får 2500 kr i månaden när jag är med i det som kallas för Jobbgaranti för ungdomar. Det är inte mycket pengar men lite iaf i väntan på antingen ett jobb eller sjukskrivning/mammaledighet. Känns bra att det händer något nu. Har stått still på jobbfronten ett tag förutom det hos svärmor men det är inget jag tänker fortsätta med. Ska dock jobba den 25e och det får jag väl helt enkelt göra då...


Fikade på Thimons innan jag och Katarina åkte och hämtade tjejerna på dagis. Åkte hem och kröp ner hos Ola. Tänkte slumra lite ett tag då jag gick upp tidigare än vad jag tänkt mig. Vaknade plötsligt vid halv tre av att en gubbe ringde på dörren och frågade efter svärfar. Kröp ner igen under det varma täcket och Ola hade svårt att få upp mig ur sängen igen. Det var mycket skönare under det varma täcket och nära Ola.


Vi åkte en sväng till Elgiganten och köpte nya Guitar Hero World Tour. Satt på kvällen hos Katarina och Ted och spelade. Jättekul. Jag satt en del vid trummorna - även fast det är rätt jobbigt så är det det roligaste instrumentet. Nu har vi fyra gitarrer, en mick och ett trumset. =) När Ebba satt i gåstolen så åkte hon så nära Ola som möjligt när han satt vid trummorna. Hon ville också spela. Hon började gnälla och visa tydligt att hon ville vara med. Så när vi hade ett uppehåll mellan låtarna satte jag Ebba i Olas knä och gav henne trumpinnarna. Hon var en naturbegåvning. När man sa till henne att slå på en paltta så gjorde hon det och tillräckligt hårt för att det skulle registreras. Var riktigt kul att se! =D Sötnosen! En blivande trummis kanske... =D


Åkte därifrån vid tolv-tiden då alla var rätt trötta. Men vi spelade lite till när vi var hemma. Så vi kom väl i säng vid halv tre-tiden. Då var man skapligt trött både av sena natten och allt trummande...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards