Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 20 november 2008

Av Carolina - 20 november 2008 23:08

Vecka 17 (16+2)


Följde med Katarina och tjejerna till sjukhuset idag. Det var dags för medicin. Tjejerna börjar bli mer och mer medvetna om vad som händer. Ebba började gråta långt innan hon skulle stickas och få droppet inkopplat. Sen hörde hon hur Linnea grät och skrek när hon fick droppet inkopplat och det gjorde nog inte det hela bättre. Ebba blev så arg och hysterisk när droppet skulle sättas in och även när de skulle ta bort det. Hon fäktade med hela kroppen och bara skrek. Det var inte så kul.


Jag har börjat bli mer och mer blödig nu. Igårkväll kollade vi på filmen "På smällen". I slutet var det en förlossning och jag höll på att börja gråta under tiden hon krystade och när bebisen kom ut. Jag bara kände hur underbart det var. Jag längtar så tills det är min tur trots att jag säkerligen kommer ha fruktansvärt ont. Jag vill föda imorrn, eller helst nu. =D Sen höll jag på att börja gråta flera gånger då Ebba var så där hysterisk när de satte in droppet. Jag har varit med flera gånger, jag vet hur allt går till (samma sak varje gång) och hon har varit ledsen förut men ändå... Det var hemskt. Jag försökte vara starkt och trösta henne och prata med henne så mycket det bara gick och sen höll jag själv på att bryta ihop. Jag börjar tydligen bli mamma till psyket nu. Allt som står mig nära, fysiskt och psykiskt, påverkar mig enormt.


Har kanske fixat en bilbarnstol. Ebba och Linnea har växt ur sina nu som de haft sen de föddes och de är fortfarande fina trots flitig användning. Krävs kanske bara en uppfräschning med tvätt i såna fall. Men får se vad Ola säger med - han har sina åsikter och så just runt bilbarnstolen har jag märkt. Han är 100 på vad för märke och denna bilbarnstol är just av det märket - Graco. Så det borde ju falla honom i smaken - om han inte vill ha nytt förstås. Spjälsäng blir det att köpa nytt iaf - kan inte få någon på nära håll och roligt med att skaffa en ny spjälsäng. Bebiskläder finns hur mycket som helst att få från olika håll så det är inga problem men tror att vi kommer lite själva ändå, speciellt första plagget tycker jag. Andra småsaker kommer vi köpa själva och de flesta större saker kan vi nog få ärva från syrran och så. =) Hoppas på att Martina kan få tillbaka sina mammabyxor så att jag kan få låna dem lite senare och hoppas på att jag kan ha dem. Vill ha annat än mjukisbyxor sen när jeansen har blivit ifrånväxta.


Min kärlek till min familj - Ola och min växande mage, växer sig större för varje dag som går. Ibland älskar jag dem så mycket att det gör ont i mig. Tänk att mitt liv skulle se ut såhär. Om 5-6 månader är jag mamma, då har jag min efterlängtade lilla familj. Ola kommer alltid ha en plats i mitt hjärta vad som än händer - för han är mitt barns pappa. Den människa som gjorde min dröm möjlig. Som uppfyllde det jag har velat så länge jag kan minnas. Kärlek och ett barn. Det har varit min dröm. Jag har gått igenom massor för att komma hit. Om jag inte hade gjort det kanske jag aldrig hade kommit hit - till Ola och allt det som han har gett mig.

Jag älskar honom och våran bebis!! <3

Av Carolina - 20 november 2008 02:08

...att jag kunde få sova ut någon endaste dag. Alltid ska det vara något. *suck* Jag sover middag varje dag för att jag orkar inte hålla ögonen uppe.

Klockan tio ska jag vara på arbetsförmedlingen. Varför ska allt vara så tidigt? Jag vill vara kunna njuta av att ligga nära Ola någon endaste gång utan att behöva gå upp tidigare och se honom ligga kvar och sova i sängen. Jag vill ju bara ligga nära och mysa utan att ha en tidig tid att passa... Hoppas mötet går snabbt och att jag får komma hem så snabbt som möjligt. För så fort jag är hemma igen tänker jag krypa ner under täcket och slumra lite till... För annars kommer jag sova bort ett par timmar av kvällen, den dyrbara tid jag har tillsammans med Ola. Inte så kul att sova då... =(


Nu ska Shiva kissas, en koll till marsvinen och sen sova. Kommer säkert somna snabbt.


Godnatt!!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Skapa flashcards