Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 18 november 2008

Av Carolina - 18 november 2008 23:14

Var på Bosses begravning idag. Det var en av de finaste begravningarna jag har varit på. Har varit på fyra stycken och alla har väl varit fina men Bosses var perfekt, det var så mycket han i den. Hans motorkeps låg på kistan och alla blommorna var så fina. Jag och mina systrar delade blomma med pappa och Ulrika. Mamma skickade en bukett också, det var fint gjort. Mamma träffade honom vid många tillfällen då mamma och pappa var gifta.

Det var en riktigt jobbig begravning. Många tårar fälldes. Det var riktigt jobbigt att se ens släktingar gråta hejdlöst. Man blir ju påverkad av det också. Fina psalmer och även personliga låtar som spelades och sjöngs.


Efteråt var det minnesstund med smörgåstårta och kaka. Minglade lite bland de man kände.


Väldigt roligt att träffa dem igen. Det var alldeles för längesen jag träffade dem. Nu bor man ju mycket närmare dem också så man borde ju kunna träffas lite nu, egentligen. Det är så tråkigt att man inte har bättre relation med pappas sida av släkten men det beror väl mest på pappa tror jag.


Vi åkte hem vid fem, sex-tiden. Då var alla jättetrötta och de flesta hade redan åkt hem. Ola och jag somnade till lite i soffan, nära varann framför en film. Man var verkligen helt slut efter tårar och allt som en begravning drar med sig.


Sov gott nu, Bosse!

Av Carolina - 18 november 2008 23:00

Idag går jag in i vecka 17 (16+0)!!


Oj, vad tiden går fort. =) Är snart inne på hälften och dagarna tickar på fram till Rutin-UL. Längtar hur mycket som helst! Längtar efter att få se om bebisen har växt som den ska och först och främst om den har ett tickande hjärta. Hoppas också på att man kan se vad det är för kön. Vill gärna veta innan den kommer ut. Om jag inte får reda på könet då blir det nog att boka in ett nytt UL efter det. Men som sagt, viktigast är att se ett tickande hjärta. Så att inte min oro har varit befogad... =(


Nu har Ola börjar smeka magen mer och mer och det är så mysigt!! Innan har han inte direkt brytt sig så om just den biten men nu när det börjar synas och magen putar mer och mer så kan väl han också känna och se att det händer något. =) Tycker att han blir mer och mer söt när det gäller bebisen och mig, mera pussar, gos och kramar nuförtiden. Han börjar nog fatta att han ska bli pappa nu. Jag bara ler och njuter!!


Längtar också till Rutin-Ul då det är en milstolpe när det gäller shoppning. Skulle så gärna vilja börja köpa någon body eller ett par strumpor. Ola tycker att jag ska vänta till i februari och då bryr han sig inte om vad och hur mycket jag köper. Men jag tycker att det blir lite mera verkligt efter Ul och första klädesplagget till bebisen. Åh vad jag längtar!! =D


Kroppen: Livmodern växer mer och mer och det är vanligt att man känner lite molvärk av och till. Andra typiska symtom är att man känner sig hungrigare än normalt, det kan bero på att fostret samlar på sig fett.

Fostret: Skelettet är synligt på röntgenbilder.
Det bildas nu ett värmereglerande fettlager på ytan av kroppen. Underhudsfett bildas och det hjälper barnet att reglera kroppstemperaturen efter födseln. Nu har den första avföringen börjat samlas i tarmen, denna avföring kallas mekonium och är grönsvart och kletig i konsistensen.
Av Carolina - 18 november 2008 10:00

Grattis mitt kusinbarnMoa-dagen!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Skapa flashcards