Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg den 2 november 2008

Av Carolina - 2 november 2008 23:00

Vecka 14 (13+5)


Gick upp ur sängen vid halv ett. Mycket skönt att sova men kändes lite pinsamt att klockan var så mycket. Både Ola och jag ville egentligen ligga kvar ett tag till. När vi varit uppe en stund och bestämde oss för att äta pyttipanna till frukost/lunch så hörde Ted av sig och frågade om vi bjöd på lunch. Så vi åkte och köpte lite mer mat. Ted, Katarina och de fyra barnen kom hit och så åt vi lunch. Maten var nog uppskattad då de två äldre barnen åt upp sitt med god aptit. Grabbarna spelade Transformers på x-box. Jag och Katarina gjorde iordning bägge burarna medan karlarna var "barnvakt". Grabbarna kom upp och kelade lite med marsvinen medan vi fixade. Den äldsta är mycket förtjust i marsvinen och vill vara där så mycket det bara går. Det är ett plus också att en av hanmarsvinen heter Optimus Prime, precis som favoriten i just Transformers.


Katarina gick väl hem vid fyra tiden tror jag. Ola och jag umgicks och gosade lite till klockan kvart i sju eller något. Då åkte han till jobbet och släppte av mig hos Katarina innan. När jag kom in höll hon på att mata Ebba som släppte nappflaskan så fort hon såg mig. =D Linnea kom "springandes" emot mig i gåstolen och mötte mig i hallen. Så sött! Vi lekte med dem efter välling och tandborstning i deras rum med en massa leksaker. Medan vi hade lite koll på dem läste både jag och Katarina ur våra böcker. Vid kvart över åtta ungefär kom Ted hem så att vi kunde åka och jobba. Det hade varit extrem trafikstockning på vägen så han blev väldigt försenad. Svärmor kunde inte ställa upp och ta städningen åt oss så vi var tvungna att åka och jobba vid halv nio på kvällen. Skitkul!! =( Och när vi kom dit visade det sig att vi bara behövde städa dagiset som tog en kvart sammanlagt. Då blev man ju ännu gladare - INTE!!


När vi kom hem hade Ted tänt ljus lite här och var plus tagit fram kvällsmat till oss. Mycket trevligt! Åt inte så mycket men det var gott iaf. Ted gick och la sig direkt efter kvällsmaten. Jag satte mig och läste lite medan Katarina försökte läsa lite grann. Hon somnade dock i soffan. Jag fick sällskap i tvåsitssoffan som jag satt i - Tindra på min vänstra sida, Russin på min högra och Sudden i knät. Katter av olika slag allihopa! =D Tror inte att jag någonsin har varit så populär. Jag blev förvånad bara när Tindra hoppade upp då hon inte är av den sociala och kelsugna sorten. Men sen hade de andra två också hoppade upp hos mig var lite roligt. =D De är så gosiga hårbollarna. Russin är 11 år, Sudden är 7 år och Tindra är 5 år. Så de är inte direkt unga någon av dem heller... =D


Vid halv tolv orkade jag inte sitta där mera. Så jag väckte Katarina och sa att jag ville gå hem. Hon velade ett tag men bestämde sig sen för att följa mig halvvägs hem med hundarna. Så jag fick lite sällskap iaf. Det är riktigt frostbitet ute men ändå inte superkallt - inte om man klär på sig bra åtminstone.


Nu börjar 9 veckor av ensamma nätter. Ikväll började Ola jobba natt. Så i 9 veckor framöver jobbar han ständig natt så jag får somna och sova större delen av natten alldeles själv. Vill inte ha uppe Shiva i sängen riktigt ännu då jag inte är hundra på om hon har slutat blöda än - löper gör hon nog men blöder vet jag inte. Vore skönt med lite sällskap men får väl hålla mig ett par nätter till. Ola är hemma vid sju imorrn bitti så jag får dela säng med honom ett tag. Mysigt! Vakna med honom duger det också...


Imorrn ska jag hjälpa syrran med lite barnpassning - vid ett telefonsamtal och eventuellt ett läkarbesök. Plus att vi har två veckors jobb framför oss. *morr* Men efter de två veckorna vägrar både jag och syrran jobba om vi inte får göra det dagtid! Blir vi osams med svärmor så blir det så, inte vårat fel - vi har också rättigheter. Nu bara babblar jag och inlägget blir aslångt.

Nu ska jag kolla runt lite snabbt på nätet och sen blir det att krypa ner i sängen. =D


Godnatt!!

Av Carolina - 2 november 2008 01:30

Grattis mitt kusinbarnTobias-dagen!!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards