Mamma till Neo - 090516

Alla inlägg under oktober 2008

Av Carolina - 20 oktober 2008 18:45

Hade tänkt göra mycket idag men just nu sitter magen uppe i halsen känns det som. Känns inte så kul att behöva gå omkring i böjd form då jag ska göra iordning bur och städa egentligen. Hoppas på att det är bättre imorrn då måste sakerna göras. Tur att det inte är något tokakut som måste göras iaf. Jag har kollat på första Beck-filmen och är nu inne på andra "Mannen med ikonerna". Det märks att det var ett tag sen jag kollade på Beck, kommer knappt ihåg dem, inte allt iaf.


Imorrn ska jag följa med Katarina på ett studiebesök på dagis. Ska bli lite roligt. Allt som har med tjejerna att göra är roligt. När Ola kommer hem ska vi mäta nere i källaren så att vi kan börja fixa därnere lite smått.

Nä, nu ska jag lägga mig ner och vila. Magen frestar på när den sitter upp i halsen. =(


Fick nyss sms från ett ex som frågade mig vad jag gör nuförtiden. Undrar bara varför han frågar saker som han redan vet? Så typiskt honom, han vet ju redan en hel del om mig nu genom andra personer så varför fråga bara för att visa sig som en bättre människa. Han kommer aldrig att förändrats... Så tragiskt!

Av Carolina - 20 oktober 2008 15:57

Vecka 12 (11+4)


Ola jobbar eftermiddag denna veckan så det blir en lång och ensam vecka utan honom. Men har haft en fin helg ihop iaf. Det kanske jag kan leva på ett tag.

Har ringt ett par samtal idag, dock inte alla som jag borde ha gjort. Tyvärr har jag inte fått något bra resultat, inte idag iaf. Får se vad som händer nu i veckan. Sen ringde jag till MVC men fick inte tag på någon där. Fick reda på telefontiden så jag får helt enkelt pröva imorrn. Måste ju veta vilket sjukhus jag ska till när jag ska på läkarbesöket på onsdag. Men får helt enkelt ringa imorrn, sista chansen...


Dagens planer...

...Beck-maraton (har alla filmerna, tittar på nr ett nu "Lockpojken" som handlar om pedofili).

...försöka dammsuga övervåningen och lite på nerdervåningen.

...plocka lite här och var.

...städa hanarnas bur.

Av Carolina - 19 oktober 2008 20:04

Vecka 12 (11+0)

Av Carolina - 19 oktober 2008 19:11

Vecka 12 (11+3)


Katarina, Ted och barnen har varit här nästan hela dagen. Umgåtts, fikat och ätit mat. Inte hänt så mycket mera än så idag. Nu tittar vi på film och äter lite godis. Blir väl bara soft tills vi ska sova. Orkar inte med mera idag. Ärenden ska göra imorrn och vill njuta av det goda tills det jobbiga börjar. Denna oro och ångest som alltid uppstår när jag ska ta tag i denna skit.


Vet inte riktigt vad jag ska skriva mera. Idag är det bloggtorka... *suck*

Av Carolina - 18 oktober 2008 22:45

Vecka 12 (11+2)


Dagen började klockan tolv. Direkt åkte vi in till stan och skulle handla lite - det blev en kofta, ett par jeans (magen HAR växt då jag var tvungen att gå upp en storlek), parfym och två par vantar till mig plus två t-shirtar och tre pack strumpor till Ola. Sen blev det välling till Ebba och Linnea och födelsedagskort till 1 åringen. Hem direkt då jag hoppade in i duschen medan Ola fixade lite mat, jag tog på mig de nya kläderna och sminkade mig (för en gångs skull). Vi åkte hemifrån vid tre ungefär (kalaset började vid tre) men när vi kom dit så märkte vi att vi inte var sist iaf. Det blev en massa prat, presentöppning och fika. Födelsedagsbarnet verkade gilla presenten hyfsat iaf. =) Hans mamma hade tydligen tittat på just den leksaken så det var ju kul att den uppskattades och tur att hon inte hade köpt den själv. Vid åtta-tiden började de flesta bli hungriga och de beställdes pizza (blev rätt många i och med att familjen är stor). Samtidigt som vi åt kollade vi på "Wall-E". Rätt gullig film!


Nu är vi just hemkomna därifrån. Man är rätt trött av att ha umgåtts med en del människor plus tre stycken lite större barn, tre stycken 4 åringar och fyra stycken 1 åringar. Det blir lite liv och rörelse då. =) Blir väl att gå och lägga sig snart. Ska bli skönt att bli av med jeansen trots att de var sköna. Alltid härligt att "släppa ut" magen då man ska sova, trots att den ännu inte blivit så stor... =)


Godnatt!

Av Carolina - 18 oktober 2008 00:20

Åkte till Jönköping vid sextiden efter ett misslyckat försök till att ta ut pengar på banken. Handlade två snygga bh:ar, en top/tröja till mig och sen en långärmad tröja till Ola. Blev glad av att handla för jag var inte på mitt bästa humör imorse. Vi åt snitzel med klyftpotatis och bearnaisesås. Mycket gott och snitzeln var megastor. Vi åkte hem och hämtade Shiva och monopolspelet. Åkte hem till Katarina och Ted. Vi spelade lite BUZZ med grabbarna innan de skulle sova. När de gått och lagt sig tog vi fram monopolet. Det var rätt kul faktiskt. Gillar såna spel! =) Sen vann jag ju också... *hihi* Men vi alla fyra låg tätt så det var en jämn match.

Tror att Shiva ska löpa vilken dag som helst också för Oliver och Akilles börjar bli riktigt intresserade och är rätt jobbiga runt henne. Så får se till att hon stannar hemma när vi ska träffa familj och släkt med okastrerade hanhundar. Vi vill inte ha hundvalpar! Hon är ju redan blandras och vill inte ha valpar med ännu flera raser i. Sen skulle vi nog inte orka med valpar heller.


Nu blir det sängen, vi båda är riktigt trötta. Imorrn blir det barnkalas för hela slanten, hoppas födelsedagsbarnet gillar presenten. Annars vet jag andra barn som nog skulle uppskatta den... *hihi*

Av Carolina - 17 oktober 2008 13:22

...gå på promenad med Shiva tillsammans med syrran, tjejerna och hundarna

...dammsuga, åtminstone nedervåningen så kanske Ola kan ta däruppe

...plocka upp grejer från golvet

...plocka iordning på borden

...tvätta mina mjukisbyxor (två maskiner)


Kanske att jag har kommit igång och fått upp energin efter promenaden? Borde väl iaf börja lite smått redan nu men jag orkar inte... Dagen börjar helt fel och sömnen rubbades totalt. Kommer vara en degig klump hela dagen. Men promenaden ska göra och plocka på golvet kan jag åtminstone göra. Vill ha energi!! Så tröttsamt...


Av Carolina - 17 oktober 2008 06:52

Vecka 12 (11+1) <3


Jaha, varit vaken sen fyra då väckarklockan ringde för att Ola skulle gå upp. Det tog ett tag att få upp honom och trots att jag låg kvar i mörkret med stängda ögon så kunde jag inte somna om. Jag blev kissnödig och gick upp och sen var det kört. Jag låg och läste en timme i sängen för att se om jag kunde bli tröttare av det men inte då. Så jag tog på mig morgonrocken och gick ner i vardagsrummet. Så har suttit och kollat på tv och suttit vid datorn sen halv sex-sex. Såg lite mer än halva "Black Jack", den är jättebra tycker jag (älskar bra svenska filmer) och nu närsomhelst börjar "Paradiset". Inte den bästa av de filmerna men den får duga så här på morgonkvisten. Känner att jag har grus i ögonen och vill bara sova men är också för pigg för att kunna somna. Så det blir ändå att ligga och vrida och vända på mig i sängen, då kan jag lika gärna sitta framför tvn och datorn. Får väl sova någon timme sen annars, för jag lär nog vara trött. Innan jag satte mig vid datorn och tvn gav jag marsvinen grönsaker, glömde ta upp skålarna igår när jag skulle sova. Var inte inne i köket annars hade jag sett dem och gått upp med dem. Men de pep glatt när jag kom in i rummet och jag tror nog att de smaskar för fulla muggar just nu däruppe - alla fem. =)


Har inga direkta planer för dagen. Ska betala hyran för lägenheten (längtar tills jag slipper den) och förhoppningsvis kan jag fixa allt med CSN så att jag kan skicka in den. Då kanske det löser sig också framöver. Annars får jag ringa dem och säga som det är. Inte lätt att ordna upp saker när man inte når fram till dem som kan fixa det... *suck* Vill bara att all skit ska vara över snart... Så att jag kan fortsätta leva mitt liv i lugn och ro, precis som jag vill ha det.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Min gästbok!


Ovido - Quiz & Flashcards